1 км дороги в Україні коштує 70-100 мільйонів

  • watch_later 4 квітня 2015, 17:55

  • visibility 404 перегляда

Орієнтовна нормативна вартість будівництва в Україні одного кілометра автомобільної дороги 1-ї категорії (дорога з обов'язковою розділовою смугою і 2-4 смугами для руху в одному напрямку) у прив'язці до цін 2015 року коливається в межах 70-100 млн грн. Про це повідомив голова Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Сергій Підгайний.

Згідно з повідомленням, орієнтовна нормативна вартість реконструкції 1 км автомобільної дороги 1-ї категорії коливається в межах 40-80 млн грн, капітального ремонту - 20-30 млн грн, поточного середнього ремонту - 8-12 млн грн.

"Остаточна ціна кожного з видів робіт формується, виходячи з проектно-кошторисної документації. Вартість залежить від рельєфу місцевості, геологічних умов, наявності місцевих дорожньо-будівельних матеріалів, необхідності облаштування штучних споруд різних конфігурацій, освітлення та низки інших чинників", - цитує Підгайного прес-служба "Укравтодору".

Разом з тим, в "Укравтодорі" вважають, що будувати дороги в Україні набагато дешевше, ніж в інших провідних країнах світу. Як доказ Держагентство автодоріг наводить дані Державного дорожнього науково-дослідного інституту ім. Шульгіна, згідно з якими вартість будівництва 1 км автомобільної дороги першої категорії в США становить 10 млн дол., у Канаді - 11 млн дол., а в країнах Європи - від 10,5 млн дол. до 14,5 млн дол.

Водночас у відкритих джерелах відсутня офіційна інформація про рівень оплати праці українських дорожніх працівників і співробітників європейських дорожніх компаній.

"Укравтодор" також оцінив потребу у фінансуванні дорожнього господарства, зокрема, для проведення капремонту автомобільних доріг державного значення – мінімум в 500 млрд грн.

"В умовах дефіциту коштів найбільш ефективним і економічно вигідним вважається поточний середній ремонт. Він дозволяє позбутися основних дефектів покриття на тривалий період. Враховуючи зношений стан дорожньої мережі, доцільно ремонтувати таким чином хоча б 10 тис. км на рік, що вимагає щорічного фінансування галузі на рівні 100 млрд грн", - підкреслив Підгайний.

За його словами, обсяги торішнього і нинішнього фактичного фінансування дорожнього господарства свідчать про те, що держава не в змозі забезпечити таку суму витрат, а коштів, передбачених держбюджетом на ремонт і реконструкцію доріг цього року в розмірі 3,4 млрд грн, "ледь вистачає на забезпечення експлуатаційного утримання в мінімальному обсязі".

Керівник "Укравтодору" також зазначив, що після зимового періоду стан дорожнього полотна різко погіршився, і до недавнього часу дорожники виконували тільки аварійні роботи з усунення дефектів, однак найближчим часом за сприятливих погодних умов вони розпочнуть виконання планових робіт.

"На сьогодні уражено ямами 5,8 млн кв. м, і це не остаточний результат. До кінця року ми очікуємо збільшення цього показника, як мінімум, на 20-30%. Процеси руйнування покриття вже перевищують минулорічні показники майже утричі, тому наш пріоритет - збереження дорожньої мережі. Для цього ми робимо все можливе", - підкреслив Підгайний.

Однак, за його словами, незважаючи на те, що більше половини передбачених коштів буде направлено виключно на ліквідацію руйнувань, усунути вдасться лише 40% ямковості.

Раніше директор департаменту розвитку доріг "Укравтодору" Сергій Цепелєв повідомляв, що вартість будівництва 1 км автодороги першої категорії у 2014 році варіюється від 40 до 60 млн грн.

В даний час понад 150 тис. км із 170 тис. км дорожньої мережі загального користування України потребують капітального та поточного ремонту або реконструкції.

У 2013 році в Україні будівництво чи реконструкція 1 км дороги 1-ї категорії коштувала 5,6 млн дол. (40-50 млн грн), будівництво або реконструкція 1 км дороги 2-ї категорії – 2,94 млн доларів, 3-ї категорії – 2,64 млн дол., 4-ї категорії - 1,46 млн дол., 5-ї категорії - 0,3 млн дол.

Залежно від пропускної здатності, кількості смуг руху, ширини смуг, проїжджої частини, земляного полотна та інших критеріїв, автомобільні дороги України поділяються на п'ять категорій. 1-а категорія характеризується наявністю чотирьох і більше смуг і високою пропускною здатністю на даній ділянці.