«Безвізова» Європа: в Україні запровадили нові міжнародні залізничні та авіамаршрути (ПЕРЕЛІК)

  • Редакція Точки Доступу
  • watch_later 25 червня 2018, 14:50

  • visibility 564 перегляда

Географія безвізових подорожей українців постійно розширюється, що сприяє появі нових міжнародних залізничних та авіанапрямків. Детальніше про нові маршруті до Європи і не тільки – в ексклюзивному матеріалі Точки доступу.

#1

Нові авіаційні маршрути з Київа

Минулого року аеропорт «Бориспіль» досягнув рекордної позначки у 10 мільйонів пасажирів на рік. А в квітні 2018-го збільшив пасажиропотік майже на 22% та посів другу сходинку у рейтингу Aci Europe серед групи аеропортів, які обслуговують від 10 до 25 мільйонів чоловік. У свою чергу, аеропорт «Київ» ім. Сікорського у травні цього року збільшив пасажиропотік у 1,5 рази.

Вже третій рік поспіль ринок авіаперевезень України демонструє приріст – більше 30% на рік. Авіакомпанії детально аналізують наш ринок, бачать поточну ситуацію і потенціал для подальшого розвитку, тому і відкривають нові напрямки, збільшують частоту польотів за існуючими маршрутами, – говорить авіаційний експерт Андрій Ярмак.

Традиційно найбільшу кількість нових маршрутів отримав київський аеропорт "Бориспіль". Так, авіакомпанія МАУ відкрила два нових далекомагістральних рейси: Київ-Делі та Київ-Торонто. А з квітня запустила прямі напрямки: Київ-Копенгаген та Київ-Каїр. Крім того, авіакомпанія подвоїла число рейсів на маршруті Київ-Рига – з 7 до 14 рейсів на тиждень.

Після 4-річної перерви авіакомпанія Swiss відновила рейси між Києвом і Цюріхом, літатимуть чотири рази на тиждень по понеділках, середах, п'ятницях і неділях. Рішення про повернення на український ринок прийняла й Air Moldova, щоденні рейси між Києвом та Кишиневом розпочнуться з 1 серпня.

З початку травня німецький перевізник Lufthansa збільшив частоту польотів між Києвом і Франкфуртом з двох разів на день до трьох. А з 2 липня Qatar Airways додасть 4 рейси на лінії Київ-Доха.

З квітня іракський авіаперевізник Iraqi Airways почав регулярні рейси за маршрутом Багдад-Київ. З 16 червня Air Malta відкрила новий напрямок Київ-Валлетта, рейси виконуються щотижня по вівторках.

З 23 червня лоукост Ernest Airlines запустив новий маршрут Київ-Болонья, а восени авіакомпанія розпочне польоти до Риму та Мілану.

Новий національний перевізник SkyUp почав виконувати чартерні рейси на курорти Єгипту та Турції, а українська авіакомпанія Bravo 15 червня відкрила регулярний рейс в Люблін.

Найбільша лоукост-авіакомпанія Європи Ryanair у вересні запустить перший маршрут з Києва до Берліна. Рейси виконуватимуться чотири рази на тиждень. Протягом осені авіакомпанія почне літати ще по 10 напрямам з Борисполя: до Лондона, Стокгольма, Вільнюса, Вроцлава, Барселони, Варшави, Гданська, Кракова, Познані та Братислави.

Ще один бюджетний авіаперевізник WizzAir відкрив два нових напрямки в Талін та Лісабон. Рейси виконуються з аеропорту «Київ». В кінці квітня естонська національна авіакомпанія Nordica також почала виконувати польоти з Таллінна до цього аеропорту.  

Така конкуренція на ринку неодмінно призведе до зниження ціни, вважають експерти.

Як правило, якщо кілька перевізників стають на один маршрут, то ціни на цьому маршруті за рахунок конкуренції авіакомпаній йтимуть вниз, – говорить Андрій Ярмак.

#2

Регіональні рейси

Стрімкий ріст пасажиропотоку демонструють і регіональні аеропорти. Найбільшу кількість нових рейсів отримала Одеса, Львів та Харків.

Сьогодні йде активне інвестування в інфраструктуру регіональних аеропортів, це дає можливість збільшувати пасажиропотік у тому числі й на європейських напрямках, –  говорить авіаційний експерт Богдан Долінце.

Серед цьогорічних нових напрямків – міста Італії, Іспанії, Німеччини, Польщі, Литви, Греції та Ізраїлю.

Так, авіакомпанія МАУ після 10-річної перерви відновила польоти за маршрутом Львів-Барселона, а також запустила новий напрямок Харків-Бергамо. Крім того, авіакомпанія поновила прямі регулярні рейси між Одесою і Вільнюсом. Польоти будуть виконуватися два рази на тиждень по п'ятницях і неділях. Також влітку МАУ планує відкрити регулярні рейси Одеса-Берлін та Одеса-Франкфурт.

Угорський лоукост WizzAir відновив прямий рейс зі Львова до Лондона. Літаки відправляються тричі на тиждень: по вівторках, четвергах і суботах. У Харкові авіаперевізник WizzAir відкрив прямі рейси в Дортмунд та Катовіце, а в листопаді розпочне польоти до Відня.

Авіакомпанія Yanair відкрила рейси до Батумі з аеропортів Харкова та Одеси.  Також у літній період авіаперевізник буде виконувати рейси за маршрутом Одеса-Тель-Авів. Перельоти здійснюються два рази на тиждень – по четвергах і неділях. Компанія також планує почати польоти з регіональних аеропортів у польські Гданськ і Вроцлав.

Італійський лоу-кост Ernest Airlines відкрив рейси зі Львова в римський аеропорт Фьюмічіно і міланський Мальпенса. Польоти виконуються тричі на тиждень: по понеділках, середах і п'ятницях. Грецька авіакомпанія Ellinair запустила прямі рейси до Салоніків з аеропортів Одеси та Харкова.

На літній період авіакомпанія Nordica відновила виконання регулярних рейсів з Таллінна до Одеси, а airBaltic – маршрут між Ригою і Одесою.

Ryanair запускає восени польоти за п'ятьма напрямками зі Львова: в Лондон, Варшаву, Меммінген, Дюссельдорф та  Краків.

Не зважаючи на цьогорічний успіх, у подальшому авіаперевізники не зможуть відкривати таку кількість міжнародних маршрутів. Експерти зазначають, що для повноцінного розвитку міжнародного авіаційного сполучення Україні необхідно підписати угоду про «відкрите небо» з ЄС. 

В подальшому авіакомпанії, скоріш за все, не будуть відкривати нові рейси, а збільшуватимуть частоту польотів на вже існуючих. Це пов'язано з існуючим обмеженням між Україною та ЄС, сьогодні ми ще не підписали угоду про спільний авіаційний простір, так зване «відкрите небо», яке б дозволило без обмежень літати до нас європейським авіаперевізникам, а українським – у міста Європи, – каже Богдан Долінце.

#3

Залізничні перевезення

«Укрзалізниця» також активно розширює мережу міжнародних маршрутів. Сьогодні Україна має пряме залізничне сполучення з Польщею, Словаччиною, Чехією, Угорщиною, Молдовою, Австрією та Румунією.

З минулого року «Укрзалізниця» запустила кілька поїздів, які курсують з Києва, Одеси і Львова до польського міста Перемишль. Крім цього, наявний потяг Київ-Варшава, проте він не зупиняється на території України, а в Польщі проїжджає Холм та Люблін. Зі Львова їздить поїзд до Вроцлава, він зупиняється в Кракові та Перемишлі. До кінцевої станції їхати 13 годин.

Без пересадок з Київа можна дістатися до Будапешту та Відня. Поїзд слідує за напрямком Київ-Львів-Будапешт-Відень. Час у дорозі складає 22 години 14 хвилин.

В Бухарест з Києва можна дістатися за 27 годин. Поїзд відправляється по п'ятницях і проходить через Вінницю, Чернівці та Сучаву. Поїздка з Києва до Братислави займе 30 годин. Потяг йде через Хмельницький, Тернопіль, Львів і Кошице. Поїзд  Київ-Прага курсує щодня через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів, Чоп та Кошице. Вся дорога займе 32 години і 25 хвилин.

До кінця літа УЗ планує запустити ще один міжнародний маршрут – Мукачево-Будапешт.

Зараз йде вже підготовка до запуску першого маршруту Мукачево-Будапешт, а за ними підуть вже і всі інші. Перспективи цього проекту дуже  хороші. Проте необхідно привести інфраструктуру в належний стан, – говорить транспортний експерт Олександр Кава.

Ще один міжнародний маршрут, який поєднає Україну з Польщею та Німеччиною, може пролягти через місто Ковель.

Саме там найглибше проникнення  європейської колії – майже 70 км. Тут є  можливість організувати велику кількість маршрутів у напрямку північної та центральної Польщі, а також східної Німеччини, – говорить Олександр Кава.

Також цього року «Укрзалізниця» обіцяє запустити поїзд «п’яти столиць», який поєднає Київ з Мінськом, Вільнюсом, Ригою та Таллінном.

Читайте також: «Безвіз» із Євросоюзом: замість паперової стіни з'явилася грошова (ФОТО)