Відомий у світі онлайн-журнал Vox висміяв цінителів дорогого вина в замітці під назвою «Дороге вино - це для лохів».

Журналістка Джосс Фонг провела експеримент серед своїх 19 колег. Вони наосліп спробували три однакових сорти вина, але різної ціни. Найдорожче коштувало 43 долара, найдешевше - 8 доларів. При цьому оцінки їм поставили однакові.

Більш масштабне дослідження підтверджує результати, отримані Vox: шість тисяч чоловік наосліп пробували вина, і в підсумку виявилося, що дорогі вина їм подобаються менше.

Vox також розповів про дослідження, які показують, що навіть професіонали не можуть достовірно відрізняти одні вина від інших. Так, в одній з робіт демонструється, що половина вин, які отримують вищі оцінки у одних суддів, оцінюються за нижчою шкалою у інших експертів.

Крім того, розподіл оцінок експертів виглядає так само,  якщо б їх виставляли випадковим чином. «Це говорить про те, що професіонали часто не згодні один з одним, - зазначає Vox. - Але все набагато гірше: вони суперечать навіть самі собі». Коли на конкурсі вин суддям таємно дали спробувати три однакових вина, вони тільки в одному з 10 випадків оцінили їх однаково.

Як зазначає Vox, люди схильні зіставляти ціну і смак. Дослідження в Австралії показало, що учасникам експерименту набагато більше подобалося вино за 53 долари, ніж за шість, якщо вони знали, скільки воно коштує. Дороге вино отримало високі оцінки, незважаючи на те, що вчені спеціально зіпсували його смак, додавши кислоти.

В іншому дослідженні вчені давали людям покуштувати одне і те ж вино, але говорили, що одне дороге, а інше - дешеве. В результаті їх мозок реагував на один і той же напій по-різному.

Нарешті, одне з найбільш показових досліджень. Студентам-сомельє дали спробувати біле вино і попросили описати його. Вони описували ті аромати і ноти, які фахівці зазвичай відчувають в білому вині - квітковий, грушевий, медовий і так далі. Коли те ж саме вино пофарбували в червоний колір, то студенти стали називати аромати, властиві червоному вину.

Джерело: Vox


Головне сьогодні