Керівник української державної льотної академії Сергій Неділько розповів про проблеми, які нині є у закладі, і поділився баченням того, як планує їх вирішити.

Про це він розповів на брифінгу в обласній військовій адміністрації, передає кореспондентка Точки доступу.

Як писала Точка доступу раніше, рішення про реорганізацію Національного авіаційного університету і створення Української державної льотної академії як окремої юридичної особи Кабмін ухвалив 13 жовтня.

Проблеми академії

Однією з проблем академії нині є заборгованість із заробітної плати, розповів Сергій Неділько. Сума боргу з квітня нинішнього року – 11 мільйонів гривень.

Викладачі отримують тільки 50%, від заробітної плати, хоча працюють на 100%. Співробітники, які на господарській рахунковій системі, пів року взагалі не отримують зарплату.

Щоб виплатити людям зарплати, каже, треба знову піднімати ті напрями господарської діяльності, які будуть приносити гроші.

Або виграти якийсь потужний грант, який може надати нам якусь технічну і фінансову допомогу. Можливо, і держава нам допоможе. За моїми розрахунками, взимку ми повинні вийти на нормальні зарплати.

Є проблеми з матеріальною базою для курсантів.

У нас забрали 7 літаків і передали прикордонній службі. Курсанти залишились без найсучасніших літаків. Тому ми вважаємо, що справедливо буде компенсувати, тобто, щоб ми закупили нові літаки.

Додав, що нині згорнуті практично усі напрями господарської діяльності, а ціни на навчання нижче собівартості, тому їх переглядатимуть.

Окрім цього, за словами Сергія Неділька, академія потребує сучасних бомбосховищ.

Торік у липні російська ракета знищила ангар і інші будівлі. Тому ми розраховуємо на допомогу на рівні міста, області і держави для того, щоб якнайшвидше відновити матеріально-технічну базу.

Перспективи розвитку академії

Президент і уряд одним із шляхів розвитку академії вбачають диджиталізацію, розповів Сергій Неділько.

Ми маємо зробити академію в смартфоні, так само як є держава у смартфоні. У нас є Центральноукраїнський цифровий офіс, у якому я очолюю робочу групу. Це хороший механізм для залучення грантової чи технічної підтримки для академії.

Ще один напрямок розвитку – вдосконалення потужностей кафедри англійської мови.

У нас дуже потужна кафедра іноземних мов. Це дуже допомагає нам під час перемовин з іноземними партнерами. Сьогодні ми поновлюємо роботу бізнес-школи, яка пропонуватиме спектр курсів з англійської за трьома формами навчання – очною, дистанційною і самонавчанням.

Також розробили два великих проєкти: лабораторію інноваційних технологій навчання і студію розробки інноваційних програм. Обидві на базі штучного інтелекту.

У нас є досвід підготовки військових пілотів на авіаційну англійську мову.   же створюємо нові структурні підрозділи. Зокрема, створили комісію з надзвичайних заходів по виходу з кризи.

Додав, що у майбутньому мають намір створити інститут, який буде займатись безпілотними робототехнічними комплексами.

Що було до цього

Так, 7 липня 2023 року під час брифінгу заступник директора Льотної академії Михайло Сорока повідомив, що заклад хоче повернути собі статус окремої юридичної особи.

2 жoвтня Вчена рада НАУ ухвалила рішення прo передачу ціліснoгo майнoвoгo кoмплексу Льoтнoї академії Націoнальнoгo авіаційнoгo університету дo сфери управління Міністерства oбoрoни України як відoкремленoго під­рoзділу Харківськoгo націoнальнoгo університету Пoвітряних сил імені Івана Кoжедуба. 

Після цього кoлектив Льoтнoї академії направив звернення Міністру oсвіти і науки України Оксену Лісoвoму з прoханням не приєднувати заклад дo Харківськoгo націoнальнoгo університету Пoвітряних сил.

Читайте також: Понад 30 тисяч тон посипних матеріалів: на Кіровоградщині дорожники готуються до зими


Головне сьогодні