Україна офіційними очима, або Один день Точки доступу в уряді. Люстрація та економія

  • Сергій Муренець
  • watch_later 15 листопада 2014, 11:06

  • visibility 24 перегляда

Про люстрацію в державних органах влади, економію бюджетних коштів та іноземців на державних посадах під час урядового прес-дня поінформував міністр Кабінету Міністрів Остап Семерак.

Люстрація чиновників

Відколи набув чинності Закон «Про очищення влади в Україні», уряд серйозно зайнявся процесом люстрації чиновників. Так, керівник Секретаріату Кабміну Остап Семерак повідомив, що вже звільнили 21 керівника центральних органів виконавчої влади, в тому числі одного заступника міністра, 8 керівників різних державних структур, 11 їхніх перших заступників, та одного заступника.

В першу хвилю люстрації Кабмін звільнив 32 високопосадовця. На другому етапі під дію закону підпадатиме ще 36 осіб.

– Окрім цього, 11 керівників, розуміючи, що вони все одно підпадатимуть під люстрацію, ще до вступу в силу закону написали зави про звільнення з державних посад за власним бажанням, – повідомив урядовець. – Тобто ми можемо підсумувати, що в першу хвилю люстрації Кабмін звільнив 32 високопосадовця. На другому етапі під дію закону підпадатиме ще 36 осіб.

Тему люстрації продовжив заступник міністра юстиції Ігор Алексєєв. За його словами, до Єдиного державного реєстру осіб, до яких вже застосували положення Закону «Про очищення влади» станом на 10 листопада було включено 354 звільнених чиновника. Також він зазначив, що тим посадовцям, які поспішно звільнилися, все одно не вдасться уникнути люстраційної перевірки, якщо в найближчі кілька років вони захочуть знову зайняти будь-яку державну посаду.

Економія на авто та папері

Крім питання люстрації, в уряді важливу увагу приділяють також економії бюджетних коштів. Почали з автомобілів, для цього на аукціон було виставлено низку транспортних засобів, що обслуговували Кабмін. Завдяки їхньому продажу державний бюджет вдалося поповнити на 36,5 мільйона гривень.

– У березні уряд прийняв рішення про реалізацію 73 автомобілів. За 8 місяців не вдалося продати тільки 13 із них, – розповів міністр Кабміну Остап Семерак. – Після продажу решти 60 автомобілів ми перерахували до бюджету 6,5 мільйонів гривень. Крім того, ще близько 30 мільйонів ми зекономили на обслуговуванні цих транспортних засобів, купівлі палива для них та заробітній платі водіям.

Посадовці за рік збережуть пів гектара лісу

Окрім транспорту, Кабмін серйозно економить і на витратах паперу. В першу чергу, це вдається завдяки запровадженню системи електронного документообігу з Адміністрацією Президента.

– В місяць ми стали друкувати менше приблизно на 70 тисяч примірників документів, – зазначив Остап Семерак. – Таким чином фактично ми щомісячно економимо близько двох тонн паперу. Я думаю, що екологам і «зеленим» буде приємно почути, що за рік ми збережемо як мінімум півгектара лісу, і це, не враховуючи економії державних коштів.

За словами Остапа Семерака, зараз в уряді відпрацьовують можливість запровадження електронного документообігу ще й з Верховною Радою.

На нову урядову посаду бізнес-омбудсмена запросять іноземця

Уряд України разом з Європейським банком реконструкції та розвитку підписали антикорупційну ініціативу, згідно якої в нашій країні буде запроваджена посада бізнес-омбудсмена.

– Той, хто її займе, не буде громадянином України, – розповів урядовець. – Зараз ЄБРР, Кабмін та представники бізнес-асоціацій, які працюють в Україні, проводять конкурс, шукаючи людей, що б могли претендувати на цю посаду. Я думаю, що за тиждень-два може бути ухвалене рішення щодо переможця. Поки я не можу назвати прізвища претендентів, скажу лише, що суспільство буде позитивно здивоване, коли дізнається, хто саме хотів стати в Україні бізнес-омбудсменом.

До повноважень бізнес-омбудсмена належатиме розгляд скарг, які надходитимуть від представників українського та іноземного бізнесу, який представлений в країні, на предмет корупційного тиску чи можливих рейдерських захоплень. В Кабміні зізнаються, що покладають великі надії на нову інституцію.