Впродовж двох останніх днів у Кропивницькому  під час руху в двох маршруток із пасажирами в салоні відпадали колеса. Точка доступу зібрала інформацію про те, хто і як має нести відповідальність за такі прикрі випадки.

28 січня колесо відпало у маршрутки №500. Ми поспілкувалися з директором підприємтва «Олікс», яке є перевізником на цьому маршруті. Дмитро Вінницький назвав ситуацію, що сталася, випадковістю.

Ця машина заїжджала на шиномонтаж. Там їй зробили необхідні маніпуляції з колесом. Але, на жаль, не до кінця затягнули гайки. Це не провина підприємства. В даній ситуації - це оперативний ремонт, адже ситуація сталася на маршруті, - повідомив Вінницький.

Він розповів, що на підприємстві «Олікс» є технічна служба, яка займається підготовкою та випуском машин на маршрути.

Обов’язково кожного ранку перед виїздом на маршрут ми перевіряємо технічний стан транспортних засобів. На нашому підприємстві машина без технічного огляду на маршрут не виїжджає, - зазначив він.

Дмитро Вінницький зізнався, що машини в автопарку застарілі.

Машини, м’яко кажучи, не нові. Останні, які ми купували, 2008-го року випуску.


Як повідомив начальник обласного управління інфраструктури Володимир Дмитренко, кожна машина, що займається комерційним перевезенням громадян, повинна мати протокол обов’язкового технічного контролю. Він робиться раз на півроку.

Це роблять на сертифікованих станціях - там автомобілі проходять технічний контроль і отримують відповідний протокол, - розповів Володимир Дмитренко.

Він додав, що в нашій області таких станцій багато, вони мають відповідні ліцензії від Міністерства внутрішніх справ. До того ж, всі огляди на таких станціях фіксуються на фотографіях та відео. Потім регіональний сервісний центр МВС контролює і перевіряє, чи правильно все здійснили і, у випадку, якщо щось було не так, може навіть анулювати протокол.

Крім того, перевізник, який має ліцензію, зобов’язаний мати у штаті механіка. Перед випуском на рейс та після повернення з рейсу обов’язково має проводитися контроль транспортного засобу механіком. Про результати такого контролю механік звітує у журналі. Кожен водій, в свою чергу, проходить медичний огляд.

Такі поламки, як, наприклад, відпадання колес - це, насамперед, не від того, що автомобіль не перевіряли, а від того, що база транспортних засобів дуже стара, транспорт зношений і такі речі, як відпадання колес неможливо проконтролювати ні на якому контролі, - зазначив Володимир Дмитренко.

У пресслужбі патрульної поліції повідомили, що у разі виникнення підстави для зупинки та перевірки маршрутних транспортних засобів поліцейські можуть перевірити наявність у водія документів на право керування таким авто, у тому числі про проходження ним обов’язкового технічного контролю (ОТК), а також перевірити технічний стан такого транспортного засобу в межах наданих їм повноважень. 

У той же час для забезпечення безпеки дорожнього руху перед кожним виїздом водій самостійно зобов’язаний перевірити і забезпечити технічно справний стан свого транспортного засобу.

У разі порушення цієї вимоги передбачено адміністративну відповідальність за ч.2 ст.121 (Керування водієм транспортним засобом, що має технічні несправності) КУпАП, - повідомили у пресслужбі.

Окрім того, при виїзді або заїзді транспортного засобу на підприємство технічний стан та комплектність транспортного засобу, протокол ОТК та наявність полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності перевіряє посадова особа підприємства (механік).   

У разі порушення цієї вимоги передбачено адміністративну відповідальність за чч.1,2 ст.128 (Випуск на лінію технічно-несправних транспортних засобів) КУпАП, - повідомили у поліції.

Читайте також: У центрі Кропивницького в маршрутки на ходу відпали задні колеса (ФОТО)


Головне сьогодні