Здійснити мрію бабусі, нагодувати безхатьків, купити продукти людям похилого віку чи оплатити повну заправку баку пальним за благодійність... Кропивничанин Юрій Ворожко створив YouТube канал «Делай добро», де показує соціальні експерименти та те, як можна робити добрі справи. Про деталі свого проєкту він розповів Точці доступу.

«Комусь у житті пощастило менше, ніж мені»

Допомагає тим, хто потребує цього, Юрій давно. Проте ніколи цього не афішував. Розповідає, часто відвідує притулок для тварин «Щасливий пес», що розташований у селищі Новому. Туди привозить не лише продукти для тварин, а й допомагав волонтерам притулку взимку сніг відкидати.

Каже, що однією із наймасштабніших справ була історія, що трапилась у Києві, коли там працював. Тоді разом із друзями Юрій повністю замінив усі вікна на одному з поверхів дитячого будинку.

Комусь у житті пощастило менше, ніж мені. Тому допомагаю тим, хто цього потребує. Наша Земля «кругла», і те, що ти робиш, обов'язково повертається, незалежно від того, хороші це були справи, чи погані.

За словами Юрія, основна ідея проєкту - максимально швидко показати, що хороше неодмінно повертається добром у відповідь.


Про канал

Роздати безкоштовно піцу безхатькам, здійснити мрію незнайомої бабусі й купити їй путівку на море, чи оплатити чек тим, хто зателефонує до мами й скаже, що любить її - саме такими темами наповнений YouTube канал блогера.

Юрій проводить соціальні експерименти, фіксує на відео те, як люди в Кропивницькому реагують на цікаві й інколи досить дивні прохання. Сам канал з’явився не так давно – навесні цього року.

Під час карантину я помітив, що наше молоде покоління десь на 90 відсотків залежить від того, що бачить в інтернеті. Дехто з батьків просто не помічає, наскільки це серйозна залежність! До прикладу, діти бачать в інтернеті, як хтось танцює, й повторюють ці рухи, бачать бійку і повторюють її. Я ж хочу, щоб діти бачили хороший приклад для наслідування.

У кожному відео Юрій демонструє, що добро завжди повертається добром: якщо ти погодився поділитися одним-двома літрами бензину із незнайомцем, у нагороду безкоштовно отримаєш повен бак пального на власне авто.

Роблять контент для каналу троє чоловіків - Юрій та його друзі. Вони знімають все на відеокамери. Ідеї генерує сам автор каналу, хлопці ж виконують роль операторів. Оплати, звичайно ж, за це не беруть.

Друзі допомагають мені на благодійній основі. Я щиро вірю в те, що канал дійде до того рівня, коли я зможу платити їм за роботу. Фактично, вони мені не винні нічого, але так як я перфекціоніст, то вимагаю від них уваги до всіх деталей. І якщо це соціальний експеримент, то потрібно знімати так, щоб люди цього не бачили.

На каналі «Делай добро» зараз 3000 підписників. Юрій говорить, що це доволі мало. Та додає, що жодного разу не вкладав ніяких коштів у рекламу. І постійно перебуває на межі двох думок: або вкласти певний бюджет у просування, або зробити на ці гроші більше хороших справ?

Ця дилема мене постійно зупиняє вкладати в рекламу. Тому канал розкручується такими малими темпами.

День для зйомок обирають за домовленістю, коли друзі не завантажені. Відео на каналі виходить раз на тиждень. Здебільшого у вихідні дні.

Поєднувати свій проєкт із політикою Юрій не збирається.

Лише за умови, якщо якийсь політик хоче інвестувати в проєкт, але без розголосу. Проте навряд хтось погодиться на таке.


«За кого голосувати і від якої ви партії?»

Соцексперименти чоловіки проводять постійно. Одним із найпопулярніших на каналі стало відео, де вони вирішили допомогти літнім людям. До слова, це відео подивилися понад 8 тисяч користувачів.

Хлопці ходили в супермаркеті за пенсіонерами, дивилися, що вони хочуть взяти. Ті брали в руки продукт, дивилися на цінник і ставили назад на полицю. Юрій купував все, що хотіли бабусі й дідусі, потім на касі розраховувався за їхні покупки і після цього віддавав ще й те, що купив окремо.

Реакція героїв відео була досить емоційною: вони плакали від такої щедрості й доброти від оточуючих та до останнього не вірили, що це можливо.

Просто мені так «невдобно». Молодьож зараз безробітна, а я пенсію отримую. Хлопчики, а звідки ви?.. щоб знала, куди дякувати, - запитувала розчулена 82-річна бабуся.

80-річний Олександр, якому дали пакет із продуктами, теж засумнівався в благодійності і з підозрою запитав: «А від якої ви організації? Хіба у нас таке буває? Аж не віриться».


Технічна робота

Тривалість кожного відео на каналі від 10-20 хвилин. На зйомку такого ролика йде один день. Монтаж теж займає багато часу. Останнім займається автор каналу Юрій Ворожко.

Найшвидше ми зняли відео, коли запитували про мрію бабусь. Поставили прилавок із написом «Акція для бабусь», й віддавали кожній охочій бабусі пакет із продуктами в обмін на те, що вона скаже, яка в неї мрія. Буквально за півгодини у черзі зібралося близько 20 бабусь. Ми ще ходили докупляли продукти, бо не думали, що так швидко все роздамо. З усією підготовкою та зйомками це зайняло близько 3-х годин.

На зйомки відео про те, як блогер роздавав піцу безхатькам у Кропивницькому, витратили весь день.

Виявилося, що складно знайти безхатьків. Ми їх шукали по всьому Кропивницькому - від Лелеківки до 101-го мікрорайону. Водночас ми знаємо, де вони зазвичай сидять, приїжджали туди, а їх там не було.

Загалом Юрій роздав у той день 25 піц.


Хто ж він, автор каналу «Делай Добро»?

Юрієві Ворожку 28 років. Хлопець розповідає, що виріс у Кропивницькому, а навчався у столичному коледжі на геодезиста. Проте згодом зрозумів, що ця професія не для нього:

Моє життя з 5 років пов'язане з комп'ютером. Тоді вже в місті відкрили перші зали. У мами там працювали знайомі, тож мені давали пограти безкоштовно. Але я ще був таким малим, і на стільчику до комп'ютера не діставав, того грав лише стоячи. Комп'ютер завжди був присутній у моєму житті, тому я поступово прийшов до того, що саме за інтернетом майбутнє, а мені потрібно розвиватися в цій сфері.

Зараз чоловік працює в ІТ-сфері. Із родиною проживають у Кропивницькому.

На запитання, як рідні реагують на його новий проект, відповідає, що цілком підтримують:

Добрих справ у моєму житті було завжди багато. І є таке правило: "10% віддати на хороші справи". Я намагаюся притримуватися цього принципу. Зараз, коли ми почали знімати відео, то витрачається значно більше часу, ніж раніше, але це не йде в збиток родині. У цей час дитина в садочку, а дружина на роботі. І саме тоді я знімаю відео. Роблю це у вільний від роботи час.

Юрій зізнається, що на вулиці поки що його не впізнають. І додає, що так навіть краще, адже у іншому випадку для проведення зйомок та соціальних експериментів доведеться їздити в інші міста.


Фідбек від аудиторії та емоційне розвантаження

Про свій канал блогер неодноразово отримував позитивні відгуки аудиторії. Ділиться, що це надихає й інших людей на добрі справи, а також мотивує на розвиток каналу самого натхненника.

Мені говорять: "Надивившись твоїх відео, я почав більше допомагати людям". Якось знайомий розповідав, що зустрів чоловіка на вокзалі, який просив гроші на квиток. Він купив йому квиток на потяг, дочекався, доки той сяде й поїде. Каже: "Після того мені так стало приємно". І те, що люди пишуть такі відгуки, вже мотивує.

Юрій Ворожко розповідає, що над таким проєктом надзвичайно складно працювати емоційно.

Особливо важко потім монтувати відео: деякі кадри потрібно разів по 10 передивлятися і знову переживати ці емоції. Неприємні саме від стану, в якому перебувають наші пенсіонери. Усвідомлюєш, що за те, що все життя пропрацювали, старенькі отримують пенсію в розмірі 2100 грн.

Юрій ділиться, що розвантажитися та відновитися йому дуже допомагають родина та відпочинок із друзями.

Коли вчиняєш щось хороше, варто розуміти, що абсолютно неважливо, що далі людина буде із цим робити. Головне - зробити крок і протягнути руку допомоги.


Як допомогти

Юрій Ворожко за власні кошти фінансує проєкт «Делай добро». Сам генерує ідеї, бере участь у зйомках і самостійно монтує відео.

Я жив без тата, із бабусею, а мама працювала в Києві. Але поїсти у нас завжди було. Найнеобхіднішим був забезпечений завжди. От на якісь чіпси чи морозиво часто не вистачало. Можливо, зараз мені пощастило в житті більше, ніж комусь, то чому ж цим не поділитися з іншими?».

В описах під своїми відео блогер нещодавно почав залишати номер картки, куди можна перерахувати кошти, аби підтримати проєкт фінансово.

Номер карти ПриватБанк: 5168 7427 3102 7177 (призначення «На добрі справи»).

Юрій готовий до співпраці та нових ідей від аудиторії. Тож якщо маєте пропозиції, пишіть йому в приватні повідомлення в месенджер та підписуйтеся на його сторінку в інстаграм.

Читайте також: Бюджет участі: як вісімнадцятирічна дівчина змінює Кропивницький (ФОТО)


Головне сьогодні