Мотоцикли 60-90-х років минулого століття відновлюють волонтери на Кіровоградщині. Модернізовану техніку передають на фронт. Маневрені і мобільні вони проїдуть там, де не пройде авто. Нині механіки готують до відправки на нуль "царя лісу", що проїде навіть у півметровій товщі снігу. Як із металобрухту роблять бойові мотоцикли, бачили журналісти Точки доступу.

Це буде на одному мотоциклі. Це окремий буде екземпляр – це переднє колесо, це буде заднє колесо. У мене є свіжий Дніпро з пробігом в 13 тисяч кілометрів. Людина не змогла ним користуватися, вона його просто поламала і віддала мені.

Знам'янчанин Володимир Міхрін показує новеньку гуму для мотоцикла. Залізничник за професією, до мототехніки чоловік небайдужий з дитинства. Два місяці тому вирішив, що його досвід може стати в пригоді українським військовим. Тож узявся відновлювати і модернізувати транспорт для ЗСУ. Майстерню з ремонту військових мотоциклів облаштував у власному гаражі.

У фейсбуці я побачив по групах звернення, хто може допомогти відремонтувати бойовий мотоцикл їхній. Я погодився, не те, щоб погодився, я вже чотири штуки туди відправив, – розповідає він.

Сьогодні у черзі на ремонт у Олександра ще два десятки мотоциклів. Поламані, без колес і документів їх віддають небайдужі. 

Запчастини та кросову гуму здебільшого доводиться купувати, щось чоловік знаходить у власних запасах. Після ремонту – обов’язкова обкатка по бездоріжжю. Так механік виявляє слабкі місця транспорту.

Ось тут, в таких умовах, ми тестуємо кожен мотоцикл, кожен. Не всі потрапляють, звичайно, після дощу, але траса тут – достатньо перешкод на ній.

А цей мотоцикл вже готовий до відправки. Олександр називає його "царем лісу". Каже, техніка проїде навіть у півметровій товщі снігу. 

Він називається Змій. Цей мотоцикл ішов на ім’я – хлопцю, нашому бійцю-земляку, хоча ми приймаємо замовлення від захисників з усієї України. Хлопець, про якого я розповідаю, зараз з пораненням у госпіталі. У них була там м’ясорубочка, але мотоцикл цей відправляється до його хлопців – підтримати їх. Поки він повернеться з госпіталю, техніка буде служити замість нього, – говорить Олександр.

До пошуку та ремонту мототехніки для армії вже долучилося 12-ро волонтерів з різних регіонів України. Серед них і житель Знам’янського району Ростислав.

Спочатку Олександр запропонував мені зробити мотор, я зробив мотор. Зараз він мені привіз мотоцикл, є в мене вдома готовий, зібраний вже мотоцикл, який скоро передам йому на фарбування і поїде техніка на передову. Кожен має робити, що може, аби наблизити нашу перемогу, – певен Ростислав. 

За словами механіків, транспорт розвиває у середньому 100 кілометрів за годину. Але важливіша за швидкість тяглова сила – мотоцикл може перевозити до пів тони вантажу. Волонтери модернізують старі моделі, – Дніпро, К 750, Урал, на яких є боковий причеп. У ньому можна перевозити зброю, боєкомплект і поранених. Нині гостро стоїть проблема транспортування техніки. Аби купити бус, Олександр готовий навіть продати свій Ірбіт, з яким нерозлучний 17 років.

Це легенда мототехніки. Тут реставрація кожної головки, спиці, кожного гвинтика. Вся вихлопна система – це робилося давно в Дніпропетровську, на авіаційному заводі, з нержавіючої сталі. Дуже дорога річ, не на кожному мотоциклі такі речі стоять. Зараз взагалі це дуже дорого коштує. Він у такому стані, що ще сто років проїздить. 

У гаражі Олександр Міхрін проводить весь вільний час. Сміється: вже й дружина свариться, що запустив господарство.

У мене частина картоплі ще не викопана до цих пір. Але, насамперед, це допомога нашим бійцям. Хочу, щоб їм було легше там.

У команди є жартівлива ідея назвати техніку їхньої збірки Оркодав. Волонтери закликають долучатися до роботи й інших майстрів. Модернізовані мотоцикли, переконують вони, – незамінні на фронті восени і взимку.

Гроші на запчастини та гуму для військових мотоциклів можна переказати на картку Олександра Міхріна: 5457 0822 7925 9985. Потрібні також кошти на паливо, щоб їздити за технікою до її власників, доставляти мотоцикли на передову та для обкатки транспорту. 



Головне сьогодні