"Спочатку слово" — український бренд базового одягу. Його кілька років тому заснували Наталія та Сергій Славні. Пара разом вже восьмий рік, виховують двох дітей. За кілька місяців до початку війни переїхали зі столиці до Кропивницького і тепер працюють звідси. Про свій бренд та його філософію Сергій та Наталія розповіли журналістам Точки доступу.
Наталія народилася в Кропивницькому. До Києва поїхала здобувати вищу освіту в 2014-му році. За освітою жінка – магістр хореографії, втім, одного разу під час танцю отримала травму та після завершення навчання працювати в цій сфері не змогла.
Сергій народився на Житомирщині. За освітою – гранувальник діамантів. Декілька років пропрацював у цій сфері та не бачив шляхів розвитку. Захотів створювати щось своє.

Познайомилися вони у церкві.
Під час декретної відпустки Наталія почала шукати іншу близьку до душі справу. Відкрила для себе стилістику та персональний стайлінг. Тоді жінка пройшла навчання за цими напрямками ву двох школах стилю.
Я отримала знання в стилістиці й змогла застосувати їх у нашому бренді, — розповідає Наталія.
Бренд одягу "Спочатку слово" створили у 2018 році. Сергій розповідає, що одного разу йому на думку спала ідея створювати одяг з добрими, надихаючими посланнями:
Я жив у Києві і часто бачив людей, які носили одяг з негативними посланнями — приниженнями, відповідною лексикою тощо. Такого одягу насправді багато. І мене це дратувало. Я завжди мав ідею робити щось позитивне — наносити на одяг щось добре, надихаюче, культурно і морально цінне. Я почав працювати над втіленням цієї ідеї.
Сергій працював над ідеєю пів року, але вдало старту не вийшло. Тоді чоловік закінчив курси з дизайну одягу — здобув знання, яких не вистачало: як робити ескізи, малюнки, тобто перенести ідеї з голови на папір.
Отримані знання допомогли. Тоді розпочали з худі та світшотів із позитивними написами, а також створювали футболки — "Have faith", "Believe" тощо. Від покупців почав надходити попит на штани під худі.
Одного разу я поїхав на один з фестивалів і люди купили все, що я привіз із собою. Я був здивований, не очікував такого. Після цього всі почали просити штани, — розповідає Сергій.
"Ми робимо Basic"
Так, знання, які на той момент мали двоє, поєдналися в спільну синергію. І саме тоді виник напрямок, яким Сергій та Наталія займаються зараз, — базовий одяг, на якому немає принтів. Кожен колір — не випадковий, обраний спеціально для того чи іншого кольору очей.

Розробивши дизайн почали працювати над якістю. Розповідають — технічні деталі мають велике значення.
Ми зробили костюм оверсайз, тому що це досить зручно і стильно. Довжина одягу, розміри всіх його деталей — все це має значення. Ми робимо Basic — базові кольори, базовий гардероб і власне сам стиль "Casual". Зараз це найактуальніше. Люди почали носити менше ділового одягу. Наш одяг універсальний — його можна носити у повсякденному житті й вдома.
Нині бренд працює з турецьким постачальником тканини. Працюють виключно з екстра пен’є — це тканина найвищої якості. Вона не кошлатиться, не скочується.
Це дуже важливо, і ми до цього дуже серйозно ставимося.
Зараз в лінійці бренду 7 кольорів. Костюми шиють для шести зростів у шести розмірах.
Раніше Наталія була в асоціації стилістів України, працювала з клієнтами. Розповідає — проблемою, з якою стикається багато стилістів, є те, що одяг не сидить на людині нормально. Наприклад, жінці високого зросту важко підібрати джогери, в яких вона виглядатиме добре, або ж — щоб худі не був коротким.
Ми пішли складним шляхом. Ніхто не хоче братися за цю роботу. Переважно українські бренди мають 3-4 розміри і 1-2 зрости.
Довго шукали виробництво, яке може якісно виконати роботу, обирали з 20 українських варіантів.
Нам пропонували різні умови. Та в нас були досить високі вимоги. Нам потрібна була преміальна якість. Адже хороша річ завжди цінується. Ми знайшли виробництво в Харкові, яке входить до п’ятірки кращих в Україні. Вони багато років працюють з європейськими країнами.
"Коли почалася війна, нам казали — "Бог вивів вас із Києва"

За три місяці до війни справи пішли туго, ділиться Сергій. Народилася друга дитина, всі справи загальмувалися.
В Києві ми орендували однокімнатну квартиру. Стало важко. Ми не могли зрозуміти, чому справи не йшли, наче навмисно. Ми проаналізували, що можемо працювати дистанційно, в іншому місті — виробництво в Харкові, конструктор в Києві, продаж можна вести онлайн. Тоді ми вирішили переїхати до Кропивницького на один рік. Коли переїхали, почали налагоджувати робочі процеси. І за два з половиною місяці розпочалося повномасштабне російське вторгнення в Україну.
Розповідають — друзі казали, що Бог вивів їх із Києва.
В наш район прилітали снаряди, навіть в парку поблизу, де ми постійно гуляли. Ми жили в трьох кілометрах від Житомирської траси, де йшла ворожа техніка.
Вторгнення вплинуло й на виробництво в Харкові. Кілька місяців воно не працювало.
Ми молилися за них. До того ж, всі наші матеріали були там. Виробництво вціліло і влітку вони поновили роботу.
Контроль якості на кожному етапі

На будь-якому етапі можна обрати дешевші матеріали та зекономити, але для нас важливо дотримуватися якості.
Розповідають — хочуть, щоб люди, купуючи ці костюми, усвідомлювали, що річ не на один рік. Бренд гарантує якість, надійність та впевненість у тому, що ці речі будуть носитися кілька сезонів.
Не обов’язково мати 20 кофтинок чи 5 пар джинсів, можна мати менше речей, але вони будуть якісними.Зараз змінився вектор життя і багато людей зіткнулися з тим, аби збирати речі. Всі думали — а що взяти? І, як ми всі переконалися, багато речей людям не потрібно. Зараз багато людей переоцінили своє ставлення до кількості одягу. Ми всі потроху приходимо до ери свідомого споживання.
Наталія — професійний стиліст, вона розробила базові кольори для костюмів бренду:
Базові кольори — це кольори наших очей. У кожного вони різні. З цього, в цілому, і складається ідеальна кольорова палітра кожної людини. Сюди також відноситься колір волосся, шкіри та білка ока людини. Якщо людина одягнена в ці кольори, вона має гармонійний вигляд.

За словами Сергія, стилістика — це справжня наука, яка має свої правила, вихідні дані та показники, параметри та форми. Це все дотично до геометрії.
Бренд "Спочатку слово" пропонує індивідуальні консультації щодо стилю.
Зараз в планах бренду створити світшот оверсайз, який стане третім повноцінним компонентом для костюмів. На сезон весна-літо планують створити й лінійку чоловічих та жіночих шортів оверсайз.
В Кропивницькому одяг бренду можна знайти та приміряти в магазині "Мо", за адресою вулиця Шевченка, 32.
Сторінка бренду в інстаграм:
Фото: Сергій та Наталія Славні