Таборівка та перегони: у село на Кіровоградщині з’їхалися велолюбителі з усієї країни (ФОТО)

  • Лілія Кочерга
  • watch_later 18 серпня 2021, 13:25

У селі Китайгород Олександрівської громади на таборівку зібралися 15 велоконструкторів та велолюбителів з різних регіонів України. З’їзд проводять п’ятий рік поспіль. Як організували свій побут та чим цікава цьогорічна таборівка, читайте у матеріалі Точки доступу.

Почалася таборівка 14 серпня. Серед учасників, зокрема, представники Дніпра, Нетішина, Києва, Кропивницького і навіть Криму. Живуть у наметах просто у дворі Олексія Ганшина, організатора заходу. Як сам себе називає чоловік, – велодрімера.

Цього разу ласуватимемо борщем. Взагалі в нас щодня хтось визивається, аби бути кухарем. Готує щось своє, а інші йому допомагають, – Олексій Ганшин показує великий казан, в якому закипає вода. – Сьогодні шеф-кухар я, зробимо казан борщу на всіх, а потім поїдемо кататися.

Велоконструктор розповідає, що збирає однодумців для спілкування та обміну досвідом. Цього року до них на гостину вперше приїхав Яша Бойттлер з міста Констанц (Німеччина). Він сам знайшов Олексія і запитав дозволу долучитися до таборівки. За словами велодрімера, транспорт іноземця найкращий, тож це прекрасна нагода познайомитись з європейським досвідом конструювання.

Він приїхав зі своїм фірмовим веломобілем майже найновішої моделі. Ми всі мали можливість його протестувати, тобто відбувся обмін досвідом між нашим і німецьким клубом, але нам навіть не довелося їхати за кордон. Яша знімає свій відеоблог, тому про нас дізнаються у Європі. Це прямий контакт з найкращими з найкращих. Його досвід дав нам зрозуміти, що ми відстали від Європи, але можемо їх наздогнати, адже в нас виникло дуже багато ідей завдяки нашому з ним спілкуванню.

Хотів приїхати на веломобілі, але не був фізично готовий до такої поїздки, оскільки нещодавно перехворів, тому приїхав сюди через Польщу автомобілем. Мені все тут подобається: і погода, і люди, і табір, – розповідає в свою чергу Яша Бойттлер.

Чоловік пояснює, що веломобілі екологічні та недорогі в обслуговуванні. Допомагають підтримувати спортивну форму. В той же час ними з легкістю можуть користуватися люди похилого віку або з інвалідністю – адже їздять на такому транспорті практично лежачи. Зручне сидіння й підголівник не дають такого навантаження, як звичайний велосипед. 

Також у нього на батьківщині веломобілі популярні серед молоді, яка любить подорожувати. У Німеччині є клуби велолюбителів, а також заводи, що конструюють такий транспорт. Веломобіль Яші коштує понад дев’ять тисяч євро. Чоловік купив його вживаним за п’ять. Іноземець захоплюється нашими велоконструкторами, які, практично не маючи досвіду, самі конструюють таку техніку.

Велоконстуруктор Олексій Ганшин говорить, що може змайструвати веломобіль собівартістю тисячу доларів. Свою роботу оцінює ще в дві тисячі. Мріє, що веломашини стануть в Україні такі ж популярні, як у європейських країнах.

Така наша мета, але нам до цього ще треба працювати і набувати досвіду, – говорить майстер і додає, що хоче розвивати саме безмоторну техніку, але для сімейних і побутових поїздок транспорт з мотором теж не завадить.

Через погані дороги на далекі відстані велолюбителі не їздять, більше часу проводять у таборі.

Розвідка показала, що дорога дуже погана, тому ми більше часу вирішили проводити в таборі. Спілкування, обмін культурним досвідом, зважаючи на присутність іноземного гостя. Нам дуже цікаво спілкуватися, ми розуміємо одне одного, бо решта дивляться, їм цікаво, але вони не розуміють, для чого ми це робимо. Серед своїх ніхто не ставить питання, чи це зручно, бо всі знають, що так. Ніхто не питає, для чого ми це робимо, а робимо тому, що це цікаво, це альтернативний транспорт, це творчість, – пояснює організатор таборівки. 

Окрім спілкування учасники з'їзду влаштовують перегони – по рівній дорозі, розповідають, розвивали швидкість близько 40 км/год., на спуску – від 60 до 80 км/год.  Кажуть, фізично їхати на такому транспорті не важко. Крім того, на нього можна повантажити воду, їжу, особисті речі і навіть намет. Сам веломобіль важить близько 40 кілограмів. Додаткова вага на швидкість руху не впливає. Також велоконструктори і велолюбителі грають на гітарах, співають пісні біля вогнища.

Яша Бойттле, гість з Німеччини надалі планує поїхати веломобілем до Одеси, аби продовжити знайомство з Україною.

Таборівка завершиться завтра, 19 серпня.


Читайте також: Кілька сотень байкерів влаштували мотопробіг у Кропивницькому (ФОТОРЕПОРТАЖ)