У Кропивницькому провели виставку з розробки комп’ютерних ігор у межах всеукраїнського семінару “GameDev освіта в Україні”. Захід став місцем, де студенти презентували власні ігри та разом із викладачами та представниками ІТ-компаній обговорювали, як розробку комп’ютерних ігор можна розвивати в українській освіті.
Про це Точці доступу прозповів регіональний координатор Global Game Jam Олексій Ізвалов. Global Game Jam — це найбільший у світі щорічний захід із розробки комп’ютерних ігор, який об’єднує студентів, освітян і розробників у сотнях локацій по всьому світу.
Цьогоріч подію вперше за останні п’ять років організували очно, попередня така зустріч відбулася у 2020 році. Загалом Global Game Jam в Україні проводять із 2016 року, а Кропивницький є центральною локацією ініціативи.
Цього разу в заході взяли участь 55 людей із Кропивницького, Одеси, Києва, Львова, Харкова та Шостки. Учасники представили 12 розроблених ігор. Серед них – симулятор польоту, VR-прототип, survival horror, теніс проти штучного інтелекту, ігри з медіаграмотністю тощо.
“Ми знову зібрали студентів, викладачів, розробників. Участь у таких подіях — це і практичні навички, і шанс створити професійні зв’язки. Тут обговорюємо, як покращити викладання геймдеву, обмінюємося досвідом з колегами з інших міст”, — розповів Олексій Ізвалов.
Участь у виставці брали студенти різних курсів. Більшість проєктів створили в межах навчальних дисциплін або спеціальних програм.
Представляв свою гру і студент другого курсу Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті Олександр Ярифа. Разом із Діаною Сухою він розробив проєкт, що навчає критичному мисленню та протидії фейкам.
Це гра, у якій гравець працює в агенції, що перевіряє інформацію на правдивість. Щоб викрити фейки у соцмережах, потрібно застосовувати інтелект та методи верифікації.
“Моя гра називається “Лабіринт правди”. У ній гравець має співставляти справжні факти з фейками. Якщо робить це правильно — зростає його репутація та відкриваються нові можливості”, — пояснив Олександр.
Ще один проєкт — гру Primitive Tennis — представила команда третьокурсників Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті. У ній гравець змагається в тенісі проти штучного інтелекту. Можна налаштувати тривалість партії, систему рахунку й одразу перейти до гри.
Над проєктом працювали Анастасія Литвин, Максим Зінін та сестри Каріна і Марина Власови.
“Гра дуже проста у використанні — не потрібно вивчати правила, але вона постійно тримає гравця в напрузі. Створювали її протягом пів семестру у межах дисциплін “Розробка ігор” та “3D-моделювання””, — розповіла Марина Власова.
Ще одну гру — “Ultimate Tic-Tac-Toe 3D” — створила команда з чотирьох студентів третього курсу ЕТІ. Це варіація хрестиків-нуліків, у якій кожна клітинка великого поля — це окреме міні-поле. Щоб поставити символ на великому полі, потрібно перемогти на відповідному міні-полі.
“Цей проєкт допоміг мені прокачати навички програмування, командної роботи, комунікації з дизайнером і тестувальниками. Такі заходи — це виклик, який дає поштовх розвиватися”, — зазначив розробник Володимир Карчевський.
Свої проєкти представляли також і освітяни. Так, з Харківського національного університету радіоелектроніки Олександр Саманцов створив симулятор їзди на мотоциклі у віртуальній реальності. Завдяки фотореалістичним ефектам відбувається повне занурення гравця у процес.
Оцінювали ігри представники ІТ-компаній. Переможці конкурсу отримали павербанки з ліхтариками, сувеніри, а також навчальні матеріали для подальшого розвитку.
“Розробка ігор — це не лише про дозвілля. Ця галузь може приносити прибуток з-за кордону та допомагати розповідати світу про Україну”, — додав Олексій Ізвалов.
Призами відзначили сім ігрових проєктів:
Читайте також: Безкоштовні курси фінансової грамотності відбудуться у Кропивницькому
Останні новини