Сьогодні, 10 вересня, у кропивницькому ліцеї "Максимум" відкрили сучасний простір, де школярі і школярки самоврядування можуть обговорювати ідеї, проводити засідання парламенту, планувати заходи, а ще цікаво проводити дозвілля. На відкритті побувала журналістка Точки доступу.

Невелика кімната – великі можливості

Про місце, де можна збиратися з однодумцями, школярі і школярки мріяли давно, розповіла педагогиня-організаторка "Максимуму" Катерина Жукова. Учнівське самоврядування в ліцеї є давно, учні й учениці залучені до багатьох заходів, які відбуваються у навчальному закладі і поза його межами, а от постійного місця, де можна було би готуватися до них, не було. Доводилося шукати вільний клас або домовлятися про можливість попрацювати в актовій залі. Віднині активна молодь може це робити у спеціально обладнаному для цього місці – просторі для учнівського самоврядування

Що тут є

Нині креативний простір шкільного самоврядування – це одна кімната, яка поділена на тематичні зони. Тут є:

  • сhill-зона: мінікухня, де є кавомашина, кулер, рукомийник, чайник і чай, диван;
  • пуфи і татамі (для роботи і відпочинку);
  • конференц-зона (з телевізором для візуалізації проєктів і фліпчартом);
  • стелаж з настільними іграми і книгами;
  • гігієнічна скринька.

"У шкільному самоврядуванні орієнтовно 30 осіб. Оскільки новий навчальний рік тільки почався, набір ще триває. У роботі ми керуємося правилом "Майбутнє залежить від того, що ти робиш сьогодні", — додала Катерина Жукова..

ліцей "Максимум" Кропивницький

шкільне самоврядування у ліцеї "Максимум" в Кропивницькому

простір для учнівського парламенту в ліцеї "Максимум"

Кропивницький: ліцей "Максимум"

Омріяний простір, який став реальністю

З 2016 року ліцей "Максимум" доєднався до всеукраїнської програми "Демократична школа", розповіла директорка ліцею Надія Кравченко. З 2017 року вона є тренеркою цього проєкту. Учні і учениці ліцею просувають багато ініціатив і залучені до великої кількості заходів, розповіла директорка.

"По суті, організація заходів відбувалася, але у дітей, які все це організовували, не було чітко закріпленого місця, де можна готуватися. Кілька років ми думали, де може бути така локація. І ми її знайшли. Найголовніше, що після створення тут відповідних умов, до шкільного самоврядування можуть приєднатися і діти молодшого віку".

У просторі можна обмінюватися ідеями і прокачати навички комунікації, розповіла 11-класниця Вероніка Коваленко.

"Саме тут ми здобуваємо soft-скіли і потім нам не так складно буде виходити на ще більш масштабні події і заходи. Тут, в неформальній атмосфері, є можливість вчитися таким дуже важливим навичкам і цей "тепличний" досвід буде дуже важливим для подальшої комунікації у масштабніших заходах".

шкільне самоврядування у ліцеї "Максимум" в Кропивницькому

Як створили простір

Простір, який створили у ліцеї "Максимум" для учнівського самоврядування — один із 21 проєкту, які подали від Кропивницького в межах програми "Моя громада: Разом з Kernel". Учасники пройшли навчання з краудфандингу, розробили ідеї та, за умовами участі, мали самостійно зібрати щонайменше 10% від вартості ініціативи.

Як раніше розповідала Точці доступу комунікаційна менеджерка ГО "Моє місто" Валерія Подольська, мета програми — підтримати громади, які самі готові втілювати зміни. У травні відбувся захист проєктів, а влітку фіналісти реалізовували свої проєкти.

Читайте також: Театральний фестиваль “Вересневі самоцвіти” відбудеться на Кіровоградщині: що чекає на глядачів