Війна, політика, корупція, плітки, бізнес, реклама… здається не лишилось вже тем та тематик, які не висвітлюються у соціальних мережах популярними пабліками, блогерами чи просто медійними особами. Ба більше, за час війни, коли потреба у надшвидкому реагуванні на загрози зросла в рази, читачі все частіше звертаються за інформацією саме до соцмереж, ігноруючи перевірені та достовірні ЗМІ. 

Кіровоградщина не стала винятком в загальній тенденції, хоча свої особливості у нас звісно присутні. Почнемо з того, що надпопулярні тг-канали з мільйонами підписників, сотнями тисяч реакцій та тисячами репостів у нас просто відсутні. Причина традиційна - загальна “сонливість” регіону. За рахунок свого географічного положення та доволі посереднього фінансового становища Кіровоградщина не може “похвалитись” ні гучними скандалами, затриманнями і викриттями, ні активною та медійно розкрученою бізнесово-політичною тусовкою. 

Принципи трухи

Чи не найбільшу аудиторію - 107,9 тисяч підписників наразі має анонімний ТГ-канал “Труха⚡️Кропивницький”. Інформації на каналі чимало, однак у порівнянні з іншими регіонами, в яких працює ця мережа, Кіровоградщина відверто відстає. 

Щоденно тут публікують зо два десятка різноманітних постів. Це передруки місцевих видань, офіційної інформації від органів державної влади, реклама, оголошення та авторські дописи. В запозичених у інших повідомленнях посилання на першоджерело трапляються доволі часто, що доволі нетипово для “Трухи”. 

Тут чудово уживаються рекламні оголошення фірми “Ятрань”, власником якої є чинний голова Кіровоградської ОДА, та Бригади національної гвардії України “Хартія”. 

 Блог Павло Лісниченко

Чимало тут й іншої рекламної інформації: ТГ-канали, блогери, магазини, онлайн-казино та ін. Прикметно, що такі матеріали канал навіть маркує тегом #реклама.

А от політична та навколополітична інформація на каналі зустрічається не так часто. Відвертих фаворитів чи улюбленців адмінів також важко виділити, адже як і в будь якому каналі-пісочниці тут всього потроху. Загалом, якщо порівнювати “Труху” Кіровоградщини з каналами цієї мережі в інших регіонах, можемо констатувати - в нашій області працюють працюють більш виважено, дотримуючись хоча б базових правил та принципів. Хоча й “сенсації” та “жовтуха” також проскакують місцями.

Новини від ОВА

Чималу для області аудиторію на 68,21 тисяч підписників має й офіційний телеграм-канал голови Кіровоградської ОДА/ОВА Андрія Райковича. Цілком очікувано тут можна почитати новини адміністрації, коментарі чиновника щодо поточної ситуації в регіоні, а також оголошення про початок та відбій повітряної тривоги. Звісно ж - перепости щоденних звернень президента до народу.

Блог Павло Лісниченко

На жаль, сторінку наповнюють не надто активно. З півдесятка дописів за день плюс щоденні повідомлення про хвилину мовчання за полеглими та інформація щодо тривог. 

Що ж до інформації про наслідки чергових обстрілів, то суха і не надто інформативна. Її тут постять “бо так треба”, а не з розрахунку на реакцію аудиторію чи заспокоєння населення.

Час від часу адміни каналу радують аудиторію записами “живих” виступів Андрія Райковича у місцевому прецентрі. Однак буває це аж надто рідко. Тож сказати, що тут піарять суто Райковича також було б неправильно. 

Вердикт - традиційний тг-канал для органів влади, сухо, коротко і не більше за дозволений мінімум.

Столітня газета з мемами

Одна з найстаріших газет Кіровоградщини “Кіровоградська правда” може похвалитись серйозною кількістю прихильників в Телеграмі. Читацька аудиторія цього щотижневого видання з більш ніж столітньою історією в ТГ складає 30,21 тисяч користувачів. І ця цифра продовжує зростати. 

Популярністості газетному телеграм-каналу додає наявність функції живого обговорення та звісно ж меми. Так-так, саме меми, які вже стали фішкою “Кіровоградки” на інтернет-просторах.

Блог Павло Лісниченко

Переважна більшість публікацій на сторінці це власні матеріали газети, дані про загиблих на війні військовослужбовців, та, як не дивно, реклама. Трапляються звісно й репости журналістських робіт інших видань, однак це буває вкрай рідко. 

А от чого ТГ-каналу не вистачає так це оперативності. Тут ви не знайдете інформацію про поточні події міста та області станом не лише “на зараз”, а інколи й “на сьогодні”. Виключенням є повідомлення про ДТП, пориви водопроводу чи інформація від комунальних служб.   Хоча загалом можна зрозуміти. Темп роботи газетярів все ж дещо інший від новинарів онлайн-видань та й акценти інші.

В будь якому випадку півтора-два десятка публікакцій на день ТГ-канал має і судячи з росту аудиторії, читачів наповнення цілком влаштовує.

Суспільний ТГ-канал 

Єдиний популярний телеграм-каналу місцевого телеканалу - “Суспільне Кропивницький”. Джерело інформації офіційне - відмічено галочкою. Аудиторія стабільна - трохи більше 32 тисяч підписників. 

А от контент, по-суті, дублює сайт телеканалу. Хіба в перепаковці під зручну “коротку форму” - кілька слів про тему новини, фоточка і посилання на повноцінний сюжет. Здавалось би - все просто, однак схема діє. Тим паче, що інформація подається дійсно цікаво і за її достовірність можна не переживати.

Як наслідок - показники відвідуваності тг-каналу зростають, чому сприяє підключення функція живого обговорення, відсутність жорсткого цензурування та вельми оперативна подача інформації. 

Займається “Суспільне Кропивницький” і кроспостингом матеріалів з іншими телеграм-каналами Суспільного.

Блог Павло Лісниченко

За наповненням сторінки телеканалу наглядають, як регіональний офіс так і центральне керівництво “Суспільного”. Тому фейки та дезінформація тут не трапляються. Принаймні в моніторинговий тиждень з 10 по 14-те липня нам таких матерілів знайди не вдалось. Загалом, за цей період, середній показник наповнюваності стрічки новин складав півтора десятка постів на день.

Сюжети місцеві, сюжети з інших регіонів, тижневий дайджест, оповіщення про “тривоги” + трішки оперативних даних щодо подій в регіоні та Україні... Виявляється це  все, що треба для хорошого, цікавого тг-каналу. 

Перепости від ХК

ХК|Кропивницький” з його аудиторією в 23,72 тисячі підписників також входить до топу популярних в області пабліків. Канал анонімний, тож можливість поспілкуватись з адмінами доволі обмежена - хіба скинути якусь інформацію, що може їх зацікавити. На відміну від “Трухи” за наданий для публікації контент тут не доплачують. Відповідно чогось ексклюзивного, а головне корисного та цікавого, тут можна побачити рідко. 

Та й з посиланням на першоджерела інформації все доволі сумно. За тиждень поки ми моніторили цей ТГ-канал на ньому не було опубліковано жодного матеріалу з активним гіперпосиланням. А публікують багато - по два-три десятка постів щоденно.

При цьому “ХК|Кропивницький” не соромиться цитувати та перепубліковувати офіціні ТГ-канали президента Володимира Зеленського, Кіровоградської обласної прокуратури, Патрульної поліції, Кіровоградської обласної військової адміністрації, кропивницьких та всеукраїнських ЗМІ та ін. 

Блог Павло Лісниченко

А от що порадувало, так це відсутність реклами, та нав’язливого просування окремих політичних структур чи особистостей. Особливого трешу чи фейків ми також не помітили. Звичайні повсякденні новини “про все на світі і трішки про війну”.


Як бачимо, популярні на Кіровоградщині телеграм-канали важко назвати аж надто цікавими. Інформативними - звісно, оперативними - не завжди та все ж, достовірними - у більшості своїй. Однак цілком ймовірно, що саме це й потрібно читачам регіону - точна інформація без зайвої емоційності та суб’єктивізму. 

Павло Лісниченко, регіональний представник ІМІ у Кіровоградській області 

Думки, викладені у блозі, відображають винятково думку автора, редакція Точки доступу може її не поділяти.

 

 

 


Головне сьогодні