Жителька Кропивницького Тетяна Ніколаєва звинувачує хірурга-стоматолога у навмисному завданні болю та хамській поведінці. За словами жінки, після візиту до лікаря вона не тільки не отримала якісної допомоги, а й пережила стрес, біль та фізичні знущання. Після візиту до хірурга-стоматолога жінка була змушена продовжити лікування в іншого лікаря та написала скарги до керівниці закладу та МОЗ. У ситуації розбиралася Точка доступу.

Від ургентної допомоги до знущань

Тетяна Ніколаєва згадує, що звернулася по невідкладну допомогу до обласної стоматологічної поліклініки, яка знаходиться на вул. Арсенія Тарковського, в середу 2 серпня. У жінки сильно болів зуб, утворився великий набряк та підвищилася температура. До цього Тетяна лікувалася в іншого лікаря: 

30 липня у мене розболівся зуб, відразу зв’язалася зі своєю стоматологинею. Вона призначила полоскання та знеболення. Наступного дня потрапила на прийом до лікарки. Вона розпломбувала зуб, відкрила канал, бо почалося запалення. Я почала прийом антибіотиків. Лікарка намагалася зберегти зуб. Я у неї лікуюся понад 10 років та повністю їй довіряю.

1 серпня жінка знову відвідала свою лікарку, де отримала лікування, проте біль посилювався. Прийняли рішення: у разі погіршення стану звернутися до хірурга-стоматолога, щоб видалити зуб. Тож 2 серпня, коли стан погіршився, Тетяна Ніколаєва знову приїхала в поліклініку, отримала картку з історією лікування й направленням до кваліфікованого хірурга.

Тетяна Ніколаєнко

Тетяна Ніколаєва під час звернення до стоматологічної поліклініки

Далі жінка поїхала до обласної стоматологічної поліклініки. За півтори години зрештою потрапила на прийом до хірурга-стоматолога (ім’я лікаря не називаємо, доки не буде завершене службове розслідування,  Авт.).

З першої хвилини лікар почав нервувати, глянув на мене і сказав медичній сестрі, що в нього зник настрій. Запитав у мене, з чим прийшла. Навіть не вислухавши, почав робити анестезію, це було в такій грубій формі, що я думала, він зламає мені щелепу голкою – надзвичайно різкі та швидкі рухи. У місце запалення з розмаху загнав голку так, що я просто розплакалася від нестерпного болю. На це він почав насміхатись з мене і казати: "ну что же ты хотела, сама доходила до такого, теперь терпи, ты что не видела какой зуб у тебя страшный"…, – згадує жінка. 

Тетяна почала пояснювати, що вона весь час була під наглядом лікаря та виконувала всі необхідні маніпуляції: 

На мої слова він не зважав, покидав інструменти і пішов у сусідню кімнату, де почав з медичною сестрою насміхатися. Кривляв мої слова, цитую: “плачет она тепєрь, врач виноватый у неё, ой-ой-ой”. Пищав та сміявся.

Жінка каже, що нікого не звинувачувала, а намагалася пояснити ситуацію, щоб зменшити агресію лікаря, проте він не хотів слухати. 

Коли лікар повернувся, почалося справжнє пекло. Він кидався інструментами, жбурляв рукавички у вікно, вів себе неадекватно. Почав видаляти зуб з такою силою та жорстокістю, що моя голова просто літала по кріслу, щелепа тріщала. Він рот розірвав, зробив розріз з розмаху, інструменти заганяв в рани, з силою та швидкістю. Мені довелося набратися сил, щоб не втратити свідомість. Під час усіх цих жорстких маніпуляцій, дивлячись в мої перелякані очі, він почав казати медичній сестрі: “открывай все окна, придется полчаса провєтривать кабинет послє неё, завоняла тут своим гноем, кварц тоже будем включають, воняєт ею…”

Я не могла повірити своїм вухам, що таке взагалі можна казати пацієнту. Коли він закінчив, то знову кинув мені навздогін, що сама винна і треба терпіти.

Далі, за словами жінки, вона не отримала жодних пояснень щодо подальшого лікування. Медична сестра вручила чек, і пацієнтка сплатила в касу 651 гривню за лікарські маніпуляції.

Чек

З каси я відразу пішла до начмеда, поскаржилася на жорстоке ставлення до себе та приниження. Вона мені поспівчувала і підтвердила, що він (лікар) хам, що я не перша і, скоріше за все, не остання, але вони нічого йому не можуть зробити.

У розпорядженні Точки доступу є аудіозапис розмови Тетяни з медичним персоналом, який відбувся після проведення хірургічних маніпуляцій. На записі чутно, як жінка (працівниця лікарні) пояснює пацієнтці, що саме зробив хірург з медичної точки зору та що їй робити далі:

Як хірург він робить маніпуляції правильно, тут я нічого не можу сказати, а от те, що він хамло, то ви абсолютно праві.

Жінка на аудіо вмовляє пацієнтку повернутись до медсестри, щоб та зробила ще якісь процедури, пані Тетяна не стримує сліз. 

Розумієте, от такий він. Зараз зовсім немає  хірургів, немає кому працювати. Я повністю на вашому боці, – медпрацівниця заспокоює пацієнтку.

Тетяна пішла до головної лікарки закладу та написала скаргу з приводу фізичних тортур та приниження:

У той час, коли я писала заяву, медична сестра повернулася і забрала призначення хірурга і рецепти в аптеку, аргументуючи це тим, що лікар сказав забрати його в мене, бо це його власна формула і хай мене лікує хто хоче!

Скажу, до слова, що в мене є досвід видалення зубів і ніхто та ніколи не проявляв подібне ставлення. Такого не повинно бути ніде і ніколи!

стоматологія

“Не перша та не остання”

Тетяна Ніколаєва описала ситуацію і на своїй сторінці у фейсбуці. До слова, публікація викликала резонанс – понад 500 поширень та 170 коментарів. Є серед коментаторів захисники лікаря, які стверджують, що він професіонал своєї справи, і ті, хто підтверджує, що він і справді, неякісно виконує свою роботу. Наведемо деякі з них. Наприклад, одна з користувачок називає його привітним та чуйним лікарем, справжнім професіоналом.

Думки про лікаря

Натомість інша жінка розповідає, що візит до цього лікаря мав для неї травматичний досвід. Він не лише не вирішив проблему, а й погіршив стан пацієнтки так, що вона мусила звертатися до обласної лікарні:

Коментар

Що далі? 

Тетяна Ніколаєва написала скаргу щодо жорстокого ставлення та приниження з боку хірурга-стоматолога на ім'я головної лікарки обласної стоматологічної поліклніки Олени Мар'євої. У коментарі Точці доступу головна лікарка підтвердила те, що пацієнтка написала скаргу, яка наразі знаходиться на розгляді: 

Зараз лікар та медична сестра пишуть пояснювальні записки, будемо розглядати.

Точного часу, коли завершиться розгляд звернень, головна лікарка не назвала, проте пообіцяла повідомити про його результати. Ми намагалися зв'язатися з лікарем через керівницю медзакладу, проте він відмовився надати свій номер телефону, говорити з журналісткою та розповісти свою версію події.


Точка доступу залишає за лікарем право висвітлити свою позицію на сторінках нашого видання.


Ми також намагаємось отримати коментар від департаменту охорони здоров'я Кіровоградської обласної військової адміністрації.

Олена Ніколаєва говорить, що написала скаргу до МОЗ:

Далі МОЗ направить лист із вимогою провести розслідування щодо вчинення навмисного фізичного болю та приниження з боку хірурга. Й протягом 15-30 днів мені мають надіслати відповідь з департаменту охорони здоров'я Кіровоградської ОВА.

Жінка має надію, що розголос допоможе вберегти людей від дій хірурга, а він переоцінить ставлення до пацієнтів:

Ніхто не повинен ризикувати своїм психічним та фізичним здоров'ям через поганий настрій і хамство лікаря.

Що робити, якщо права пацієнта порушують? 

Кожна людина, яка звернулась для отримання медичної допомоги, та якій така допомога надається, має законодавчо визначені права і може розраховувати на ефективний захист своїх прав з боку держави. До переліку таких прав можна віднести наступні:

  • право на звернення за медичною допомогою,
  • на кваліфіковане обстеження та лікування,
  • на вибір лікаря і закладу охорони здоров’я,
  • на отримання достовірної інформації про особистий стан здоров’я,
  • на отримання іншої, гарантованої законом інформації,
  • право на лікарську таємницю,
  • згоду на медичне втручання та інші.

Відповідно до пункту "ї" частини першої статті 6 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров’я" кожний громадянин України має право на охорону здоров’я, що передбачає, зокрема оскарження неправомірних рішень і дій працівників, закладів та органів охорони здоров’я.

До позасудового механізму можна віднести такі способи захисту прав:

  • звернення (скарга) до посадової особи/головного лікаря медичного закладу;
  • звернення (скарга) до департаменту охорони здоров’я територіальних органів влади;
  • звернення (скарга) до Міністерства охорони здоров’я України;
  • звернення (скарга) до Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками;
  • парламентський контроль за додержанням прав людини (звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини).

Зазначимо, що подати скаргу до департаменту охорони здоров'я Кіровоградської ОВА можна в електронному вигляді за посиланням

У пацієнта є можливість звернутись до посадових осіб закладу охорони здоров’я з метою висловлення своїх пропозицій, зауважень чи скарг щодо діяльності медичних працівників, які порушують їх права, чи інших несприятливих для пацієнта обставин. Скаргу з приводу порушення прав пацієнта може бути подано як в усній так і в письмовій формі, однією особою або групою осіб (колективно).

Людина, яка вважає, що її права як пацієнта порушені, має право звернутися безпосередньо до Міністерства охорони здоров’я України: 0 800 50 52 01, або написати листа на електронну адресу: ez@moz.gov.ua

У разі порушення прав, пацієнт може звернутись до суду в порядку цивільного чи адміністративного судочинства, залежно від обставин та характеру порушення прав.

Читайте також: Психологічна допомога для військових та їхніх родин: як та де можна отримати на Кіровоградщині


Головне сьогодні