Не зважаючи на епідемію коронавірусу, питання боротьби із онкологією залишається актуальним, бо ці хвороби займають друге місце в Україні після серцево-судинних захворювань. У 2020 році було виявлено на 17% менше злоякісних пухлин, ніж у 2019. Разом з тим, захворюваність на рак залишається високою і Кіровоградщина є лідером в Україні. В області показник захворювання на 10% перевищує показник по Україні, у Кропивницькому - на 40%.
Про безкоштовні послуги онкологічного центру та роботу у період карантину розповів Заслужений лікар України, онкогінеколог Ігор Макарук.
Для того, щоб планувати якісь заходи, боротися із злоякісними пухлинами, потрібно знати структуру хвороби, на що направляти свої зусилля та на що звертати увагу в першу чергу, - зазначає лікар.
Лікар розповів, що у 2020 році перше місце займав рак легень, друге - рак шкіри та третє - рак молочної залози.
У 2020 році вступила в дію реформа третьої ланки закладів охорони здоров’я до якої відноситься і онкологічний центр. Суть реформи в тому, що тепер комунальні підприємства отримують фінансування від НСЗУ безпосередньо за кількість наданих медичних послуг.
Щоб реалізувати можливості і до закладу, і до медпрацівників, і до пацієнтів висуваються певні вимоги, - зазначив він.
Основна вимога для пацієнтів – вони обов’язково повинні бути задекларовані у сімейного лікаря.
З метою раннього виявлення злоякісних пухлин, НСЗУ сформувала гарантовані пакети медичних послуг на раннє виявлення раку. Були сформовані пакети, на які онкологічний центр заключив договори.
Тепер пацієнти Кіровоградщини мають можливість безкоштовно пройти ендоскопічне дослідження шлунку, товстого кишечника, сечового міхура, бронхів, цифрову мамограму та гістероскопію.
Для того, щоб отримати ці послуги безкоштовно, необхідно дотриматися двох умов: декларація із сімейним лікарем та електронне направлення на цю послугу. Електронне направлення може створити сімейний або лікуючий лікар, до якого звертається пацієнт.
Наступний пакет, який онкоцентр заключив з НСЗУ - «Діагностика та хіміотерапевничне лікування». За цим пакетом пацієнти мають можливість безкоштовно отримати обстеження і хіміотерапевтичне лікування.
Лікар зазначив, що гарантовані пакети не означають, що абсолютно все буде безкоштовним. Всі обстеження та лікування відбуваються в межах коштів виділених НСЗУ.
Ми лімітовані національним переліком лікарських засобів. Заклад, може закуповувати тільки ті препарати, які є в національному переліку, - уточнює лікар.
Якщо пацієнту призначаються ліки, які туди не входять, а при проведенні хіміотерапії часто призначають таргентні препарати, пацієнти змушені їх купувати . Але основна маса лікарських засобів, хіміопрепаратів надається безкоштовно.
Ще один пакет послуг – «Діагностика та променева терапія». За цим пакетом всю медичну допомогу пацієнти отримують безкоштовно.
Наступний пакет «Хірургічні операції онкологічним хворим». В цьому плані є особливості, тому що базова ставка по якій фінансуються операційні втручання складає 4600 грн. Сума визначена абсолютно однаково для усіх операцій.
Коли була перша хвиля епідемії, були обмеження в русі транспорту, було відсутнє міжміське сполучення і саме в той період онкологічний центр втратив велику кількість пацієнтів, які не отримали допомогу.
По аналізу роботи, у порівнянні з 2019 роком, ми не долікували 30% пацієнтів. Крім того, не була відшліфована процедура направлення в онкоцентр, скринінг захворювання на коронавірус, був дефіцит тестів. На сьогоднішній день ситуація потроху налагоджується , потік пацієнтів збільшується. Але поки не закінчиться пандемія, сподіватись на абсолютну доступність медичної допомоги не доводиться, - резюмував Ігор Макарук.
Для того, щоб збільшити доступність медичної допомоги, в реєстратурі онкологічного центру ввели телефони для довідок:
Також спростили процедуру запису на прийом. Якщо раніше обов’язковою вимогою було йти до сімейного лікаря та брати від нього електронне направлення, то зараз пацієнт може зателефонувати та записатися на прийом до того чи іншого фахівця. Але для того, щоб був порядок в поліклініці, щоб не було черг в закладі впровадили електронну чергу запису на прийом.
Кожен пацієнт, який зателефонував, отримує «віртуальний талон» в чергу до фахівця на конкретний час прийому. Пацієнту призначають день і час на прийом до конкретного лікаря.
Читайте також: На Кіpовогpадщині 40 людей захвоpіли на коpонавіpус
Головне сьогодні