Діджиталізація, цифровізація та айті-технології – не просто терміни, які відомі майже кожній сучасній людині, а й у першу чергу засоби для полегшення життя людей. Саме з цією метою у грудні минулого року Кіровоградська обласна державна адміністрація підписала "Меморандум про спільну діяльність та взаємне співробітництво в рамках проєкту "Смарт Регіон" із компанією "IT-Serve".

За інформацією директорки департаменту жилого-комунального господарства Кіровоградської ОДА Ольги Довжук, вказаним меморандумом передбачалось створення мобільного додатка "Смарт Регіон".

Зважаючи на основні завдання і цілі, які визначені "Стратегією – 2027" у Кіровоградській області, розвиток та впровадження айті-технологій та інновацій в систему управління та інфраструктуру життєдіяльності є одним з індикаторів досягнення сталого розвитку територій. Тож створення єдиного додатку для всіх надавачів житлово-комунальних послуг стало питанням часу, – говорить Ольга Довжук.

Після підписання меморандуму розробник безкоштовно створив додаток "Смарт Регіон". В ньому можна не лише отримати стандартний доступ до особових рахунків, а й до всіх послуг, пов’язаних із адресою – зв’язок з обласною чи міською радою, список всіх комунальних послуг з можливістю їхньої оплати тут же у декілька кліків.

Чудово, що громадам та підприємствам не треба виділяти жодної копійки для приєднання до проєкту, – зазначає директорка департаменту ЖКГ. – Крім того, залучили Гарячу лінію голови Кіровоградської ОДА та Центр надання адміністративних послуги Кропивницького. Меморандум підписали також міська рада міста Кропивницького, ЦНАП, ОКВП "Дніпро – Кіровоград", ПрАТ "Кіровоградобленерго", "Кіровоградська обласна енергетична компанія", "Кіровоградгаз", газопостачальна компанія "Нафтогаз України", КП "Теплоенергетик".

Мобільний додаток уже створений, наразі він проходить завершальний етап внутрішнього тестування і вже доступний на платформах Google Play та App Store.

Тривають останні доопрацювання, додавання сервісів, співпраця з компаніями, тому що ми хочемо розширити взаємодію з максимальною кількістю фірм, установ та організацій у сфері надання житлово-комунальних послуг через додаток "Смарт регіон", – зауважує пані Ольга. – Ми надіслали нашим об’єднаним територіальним громадам листи із пропозиціями долучитись до проєкту, а також самі проекти меморандумів, щоб поширити додаток вже по всій області. Ми активно співпрацюємо з керівництвом найбільших надавачів житлово-комунальних послуг в області – у Гайвороні, Новомиргороді, Новоукраїнці, Долинській, Олександрії, Світловодську, Знам’янці та інших, – щоб вони долучалися до цієї роботи – це буде корисно для всіх мешканців Кіровоградщини. "Смарт регіон" значно спростить комунікацію та надання послуг населенню. Підприємства й самі зможуть працювати над полегшенням доступу споживача до послуг – наприклад, у разі можливості укладати договори чи отримувати довідку про відсутність заборгованості, не виходячи з дому. Немає меж для розвитку, і ми дуже сподіваємося, що люди отримають надійний сервіс та необхідні послуги. В Україні вже діє електронний паспорт – чому б не впровадити сучасні технології і в сферу житлово-комунальних послуг?

Один з перших підписантів меморандуму – обласне комунальне виробниче підприємство "Дніпро – Кіровоград". На думку генерального директора Романа Ілика, додаток, який відображає реальний стан рахунку та має платформу для зворотного зв’язку із підприємством, значно спростить взаємодію зі споживачами.

Сьогодні ми бачимо, що майже всі надавачі жилого-комунальних послуг мають власні додатки із стандартним набором послуг – передати показники, дізнатися, чи є заборгованість, – коментує Роман Ілик. – "Смарт регіон" – один, споживачу не потрібно встановлювати додаток окремо для газу, окремо для води чи ще чогось (я сам – сучасна людина і розумію, що пам’ять на смартфоні – не гумова). Але основне – споживач зможе через додаток звернутися безпосередньо до наших працівників, які нададуть інформацію, звідки взялась заборгованість, чи зареєстрований у диспетчерів витік, який людина побачила на вулиці, дізнатися актуальні тарифи чи будь-яку іншу важливу інформацію. Ми цінуємо час кожного споживача і хочемо, щоб у разі виникнення питань у сфері нашої діяльності людина витрачала якомога менше часу для їхнього вирішення, мала змогу оплатити послугу і не хвилюватися, що платіж не дійшов чи змінилися банківські реквізити. Підприємство без вагань підписало меморандум та тримає курс на постійне покращення надання послуг споживачам.

Над створенням додатку працювала потужна команда не з одного десятка фахівців, які й після запуску продовжать повний його технологічний та юридичний супровід, інформує директор компанії "IT-Serve", яка розробляла "Смарт регіон", Віталій Кушнарьов.

Додаток – це мікс соціального проекту з банкінгом та  представництвом влади в регіоні. Для підприємств ми розробляємо онлайн-послуги – наприклад, отримання довідки про відсутність заборгованості, або можливість через додаток оформити заявку на виклик майстра.

Також є важлива функція, яка називається "Мої гроші", де можна подивитися всі нарахування, історію оплат, графіки, підказки – наприклад, система підкаже, що якщо ви хочете зекономити кошти, то до такого-то числа потрібно передати актуальні показники лічильників за газ чи воду, щоб не було зайвих нарахувань.           

Важливим сервісом є можливість прямого зв’язку із місцевою владою через "гарячі лінії" та стежити, на якому етапі звернення, а також прямо в додатку отримати на нього відповідь.

При першому введенні адреси користувачу буде запропоновано цілий список рахунків тих підприємств, які надають місцеві послуги, а також система автоматично визначатиме той ЦНАП чи "гарячу лінію", на території якого зареєстрована адреса. Комісія за користування додатком буде максимально мінімальною, адже ми розуміємо соціальну складову та маємо першочергове завдання – надати максимум послуг в одному додатку для зручності та користі людям.

У планах – додати до сервісів не лише підприємства, які надають послуги ЖКГ, зазначає Віталій Кушнарьов.

Хочемо додати рейтинги та контакти закладів освіти, охорони здоров’я, долучити карту з громадським транспортом та ситуаціями на дорогах – ми обов’язково дослухаємося до думки громади, якими б ще сервісами у додатку люди хотіли користуватися. З часом ми плануємо впровадити систему за прикладом cashback – в момент оплати послуг система повертатиме на бонусний рахунок користувача бали у вигляді кубометрів газу чи води, – зазначає директор айті-компанії.

Завантажити "Смарт регіон" можна на Google Play та App Store або через пошук за назвою. 

Установи та підприємства, які бажають на безоплатній основі приєднатися до проекту, можуть звертатися за номером +380668953680 або на e-mail: vitalii.kushnarov@it-serve.net.

Читайте також: Глевкі каші, ФОПи замість кухарів та автономія шкіл: у Кропивницькому обговорили проблеми в закладах освіти

Фото обкладинки: Київ - від минулого до сучасного


Головне сьогодні