Недешеві перспективи щодо життя у колишньому селищі ливарів вималювала остання субота січня. На великій сходці, скликаній в актовій залі 10-ої школи, знову порушували тарифне питання. Тиждень тому основний перевізник цього населеного пункту ФОП «Баркар» оголосив свій намір підняти ціну за разовий проїзд у своїх маршрутках одразу на дві гривні. Таким чином, дорога в обидва кінцs – з Нового до Кропивницького і навпаки – з 10 лютого може вартувати 12 замість сьогоднішніх 8 гривень.
За словами нинішнього голови селищної ради Сергія Денисенка, гілки в колеса місцевій громаді встромляє ще й не цілком визначений правовий статус Нового. Питання формування ціни на послуги транспортного сполучення залишається за Кропивницьким, тутешній виконком у цій ситуації може зарадити хіба що листом-зверненням, яке матиме силу дорадчого голосу. Вочевидь, не особливо розраховуючи і на це, управителі справами в одному з найвіддаленіших мікрорайонів міста звернулися до яскравих візуальних образів із майбутнього.
Слайдова презентація начальника відділу транспорту Кропивницької міськради Олександра Вергуна обіцяла вже за рік пересадити новенців на економні тролейбуси із системою самостійного ходу (їхні двигуни працюють на акумуляторних модулях) або на дизельних двигунах для того, щоб мінімізувати витрати на обладнання електропідстанцій.
Вартість одного тролейбуса з автономним ходом – близько 8 мільйонів гривень, переобладнаного на дизель – 2,5 (це робиться у Кривому Розі). Усього плануємо закупити 10 машин, – наголосив посадовець.
Левову частку коштів на закупівлю кількох одиниць такого транспорту збирається виділити Європейський банк реконструкції та розвитку, решту має потягти місцевий бюджет.
Ми заклали на це певну суму ще в минулому році, – пояснила єдиний присутній на зборах депутат міськради Валентина Яремчук.
Путньо договорити завадили вигуки із зали. Люди зривалися з місць, вимагаючи економічних розрахунків собівартості нового тарифу від перевізника. Проте навіть офіційний представник підприємства не зміг визначити ні добовий обсяг пасажиропотоку, ні інших параметрів ціноутворення. Натомість держлужбовці обережно натякали на скорочення населення мікрорайону, яке у свій спосіб позначається на наповненості транспорту, та кілька разів зачепили носаком ритвини на дорогах – мовляв, ще й через це селище обходять увагою інші перевізники. Розпрощатися з «нерентабельним» маршрутом в разі незгоди готовий і «Баркар».
Хлопці, ви граєтесь з вогнем – відгукнувся один з найбільш активних учасників суперечки, новенець, інженер за освітою Костянтин Вербицький. – Це політика прихованого геноциду. Питання перевезення – не «ракушка» на ринку. Я пам’ятаю розмови про пошук Новим свого перевізника на конкурсній основі. Не можна говорити, що селище більше нікого не цікавило. «Олікс» навіть дуже цікавився, і ще дехто. У задумці з тролейбусами є свій сенс – європейці також надають перевагу електротранспорту, – але це речі стратегічні, обернені в майбутнє. Що робити зараз? Ми всі знаємо, яка тіснява утворюється на зупинках «Друкарня», «Обласна лікарня», «101 мікрорайон», на Мурманській. 274-им користуються не лише новенці. Невигідно їздити, кажете….
Зрештою постановили збирати підписи на оскарження заявки перевізника з вимогою оприлюднення розрахунків собівартості. Наразі селище обслуговує 18 маршруток ФОП «Баркар» і 2 великогабаритні автобуси «Сервіскому», ціна за перевезення якими здорожчає усього лише на гривню.
Нагадаємо, міський голова Кропивницького не бачить злочину в бажанні перевізників підвищити вартість проїзду.