Кропивницькі фотографи організували благодійний проєкт "Фотоволонтери", аби залучити кошти на потреби армії. Збирають 2 тисячі 49 доларів на дрон DJI MAVIC для 121-ї бригади аеророзвідки. Про ініціативу, як до неї долучитися та виграти фотозйомку за невеличкий донат, куратор проєкту Олександр Крючков розповів Точці доступу.
Гнівні пости й реакції в соцмережах перемогу не пришвидшать
Після трагедії у Дніпрі я не спав дві ночі, зайшов на сторінку в соцмережі до сестри загиблої 15-річної Маші й побачив, що під постом про її загибель люди поставили близько 20-ти тисяч вподобайок. Коментарі там були закриті, але в одному з пабліків в Телеграмі вона відповіла, що слова співчуття і вподобайки їй не допоможуть. Тоді я вкотре зрозумів, що жодні дописи й прокльони русні, вподобайки у соцмережах нічого не змінюють, треба діяти.
Тож, аби гнів на окупантів спрямувати в позитивне для нашої країни русло, Олександр разом із дружиною Мариною задумали фотопроєкт, який допоможе акумулювати кошти на потреби ЗСУ.
Ідея полягає в тому, аби охочі допомогти українським захисникам жертвували суму від ста гривень та брали участь у розіграші професійної фотозйомки. Нині середня вартість фотозйомки тривалістю одна година в професійного фотографа – тисяча гривень. Приблизно 600 гривень – вартість оренди студії. Натомість переможці отримають професійну фотосесію за донат.
Станом на 19 січня ми зібрали 4565 гривень донатів. Триватиме збір до кінця місяця, – каже Олександр Крючков.
За його словами, вже є домовленість із фотостудією LiveView Валентини Онищенко про проведення безкоштовних фотосесій. Також до акції доєдналися представники студій "Затишок" та BysyB.
До ініціативи вже долучилися десятеро фотографів. У тому числі переселенці.
Куратори їх представляють на сторінці проєкту. Всі фотографи працюють у різних напрямках і мають індивідуальний стиль. Учасники розіграшу можуть обрати, з ким би хотіли попрацювати.
Переможців буде стільки ж, скільки й фотографів. Усіх їх обиратимуть рандомно.
Цікаво, що долучаються небайдужі люди. До прикладу, в мене є колишня моя модель Вікторія Шульженко, нині вона не в Україні, але скинула донат у 300 гривень, аби просто підтримати ініціативу. Крім того, інша знайома, Ліза Сало, крутий веб-дизайнер, безкоштовно розробила нам логотип, погодилась супроводжувати проєкт в усіх напрямках, які стосуються розробки креативного дизайну.
Загалом надходили донати по сто, 150 і більше гривень.
Армії потрібні дрони
Олександр Крючков разом із дружиною Мариною – волонтери Благодійного фонду "Планета", тож зібрані кошти будуть передавати через нього. Керівник "Планети" Олександр Шевченко порадив збирати гроші саме на дрон. Адже нині триває війна артилерії та дронів. Один дрон може врятувати чимало життів наших співгромадян. Коштує дрон, на який збирають донати волонтери, 2 тисячі 49 доларів.
Тиждень благодійної фотозйомки
Також волонтери планують організувати тиждень благодійної фотозйомки. За задумом, участь у цій ініціативі візьмуть усі фотографи, які зареєструвалися для участі у проєкті "Фотоволонтер". Вони фотографуватимуть охочих, а 20% від отриманих коштів спрямують на потреби армії.
Етнодень
Надалі в планах фотоволонтерів грандіозний захід – етнопроєкт.
Йдеться про український стиль у фотозйомці. Хочемо взяти в оренду національні костюми, за моделей – професійних моделей, запросити візажистів і стилістів.
Етнодень планують провести в фотостудії. За результатами проведуть виставку кращих робіт із продажем їх на аукціоні. Хочуть також запропонувати учасникам футболки чи інші вироби зі стилізованими світлинами.
Реалізовані фотопроєкти
Дружина – творчий рушій усіх моїх ідей. Якось вона надіслала мені фото і запитала, чи не хочу я зняти щось подібне. На світлині була дівчина-модель у віночку й замотана у бинти, через які проступає кров. Я сказав, що не хочу. Оскільки фото передає біль, а я відчуваю ненависть і бажання викликати фотографією не жалість, а підняти нею бойовий дух.
Так виникла ідея познімати дівчат у військовій формі зі зброєю та іншими військовими атрибутами. Реалізували його спільно з рекламною агенцією Aridan. Участь у проєкті взяли 12 дівчат, серед яких дві переселенки із Харкова та Херсона. Військові були присутніми під час зйомки й показували моделям, як правильно тримати зброю.
Кожна дівчина уособлювала місто-герой: Київ, Енергодар, Маріуполь, Харків, Одесу, Миколаїв, Конотоп, Чорнобаївку… В результаті вийшов військово-патріотичний календар. 75% коштів, 3000 грн виручених від його продажу, також відправили на потреби українських захисників. Замовники були навіть у Донецькій області.
Читайте також: Пройшов "Азовсталь" та Оленівку: жителька Кропивницького чекає з полону свого чоловіка (ФОТО)
У публікації використані світлини учасників фотопроєкту