Верховна Рада України з 1 січня 2015 року спростила процедуру отримання спадщини. Автор законопроекту Сергій Міщенко зазначив, що цей закон - основна боротьба з корупцією.

Основна його суть полягає в тому, щоб громадяни , які проживають у сільській місцевості дійсно отримували фахову можливість і допомогу при оформленні спадщини. Закон спрощує процедуру оформлення спадщини та реєстрації прав спадкоємців на успадковане ними нерухоме майно (насамперед, у сільських населених пунктах).

Для цього передбачається надання відповідних повноважень органам місцевого самоврядування сільських населених пунктів.

Законом передбачено, що спадкоємець може подати про прийняття спадщини не тільки нотаріусу, але і, якщо він проживає в сільських населених пунктах, - уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування.

Сільський чи селищний голова направить уповноваженого представника, який отримає відповідне посвідчення, стаж і буде надавати такі послуги. На тих територіях, де місцева влада не скористається цим законом, там не буде таких послуг.

Система державних нотаріусів залишається працювати. В людей залишилось альтернативне право: піти у сільську раду і оформити право на спадщину чи поїхати до недержавного нотаріуса і отримати це право.

Законопроектом скасовується обов’язкове проведення оцінки майна у випадках спадкування майна спадкоємцями першої та другої черги за законом і за правом представлення (до таких спадкоємців, зокрема, належать діти спадкодавця, онуки, рідні брати та сестри, той з подружжя, який його пережив, батьки тощо), а також у випадку спадкування спадщини, яка оподатковується за нульовою ставкою податку.

оформлення спадщини

Приблизний перелік документів необхідних для оформлення спадщини:

Свідоцтво про смерть (копія і оригінал)

Свідоцтво про шлюб (копія і оригінал), або довідка РАЦС про шлюб

Свідоцтво про народження (копія і оригінал)

Право встановлювальний документ на нерухомість (жилий будинок, квартиру, дачу, гараж)

Витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно (необхідно взяти запит у нотаріуса)

Довідка з с/ради або з ЖЕК про те, що на момент смерті (дата смерті) П.І.Б. з ним проживала(и) та була (и) зареєстрована (і) за адресою: _________, вул. (пров.)__________ дружина - П.І.Б., син – П.І.Б або що померла (ий) проживала (в) одна (ин)

Довідка з с/ради або з земельного відділу про те, що земельна ділянка не приватизована

Державний акт на право приватної власності на землю

Грошова (експертна) оцінка землі (зем. відділ, райвиконком)

Витяг з земельного кадастру (взяти запит у нотаріуса)

Заповіт

Ощадні книжки, сертифікати, виписки з реєстру іменних цінних паперів

При наявності транспортного засобу - звіт про оцінку транспортного засобу

Спадкоємець(ці) з паспортами та кодами (копії)

Пенсійне посвідчення.

За матеріалами відкритих джерел в Інтернеті.


Головне сьогодні