Топові онлайн-медіа Кіровоградської області, як і минулого року, не публікували політичну чи комерційну джинсу, а також неналежно марковану рекламу. Такими є результати моніторингу п’яти кропивницьких онлайн-медіа з дослідження політичної і комерційної джинси, контрагітації і неналежно маркованої реклами. Моніторинг проводився з 6 по 10 жовтня, аналізували онлайн-медіа “Гречка”, “Точка доступу”, “CBN”, “Без купюр” та “Перша електронна газета”. Всього було проаналізовано 292 новини.
П’ятірка топових медіа регіону, дійсно, не джинсує. Цього року популярні новинні онлайн-медіа Кіровоградщини публікували збалансований контент без хайпу, клікбейту та кричущих заголовків.
Вже традиційно видання “Точка доступу” і “Гречка” маркують рекламні публікації не лише всередині самої статті, а й у стрічці новини. Прекрасна ініціатива, яка допомагає читачам краще орієнтуватись на сайті, відшуковуючи саме ту інформацію, якої вони потребують.

Колеги з інших видань подібних новацій поки не запроваджують, однак теж майже завжди маркують рекламні матеріали. Саме так, майже завжди, адже досліджуючи контентну частину сайтів ми все ж натрапили на кілька замовних комерційних текстів, які не мали маркувань. І хоча опубліковані вони були не під час моніторингового тижня, варто звернути на це увагу.
Так, “Перша електронна газета” періодично допускає публікацію рекламних матеріалів без відповідного маркування. Такі тексти ми зафіксували 22-го і 24-го вересня і 17-го жовтня. Нетипові для редакції випадки, адже більшість рекламних публікацій видання випускає маркованим відповідною плашкою “Реклама”.
Вартий поваги результат популярних видань Кіровоградщини не розповсюджується на всі новинні інтернет-портали регіону. Зокрема, кропивницьке онлайн-видання “Златопіль” щотижнево засипає читачів джинсою у вигляді десятків новин про діяльність політичної партії “Батьківщина”, її лідерки Юлії Тимошенко та очільника обласного осередку Олександра Чорноіваненка.
З огляду на фінансову підтримку діяльності видання цією політсилою, поява партійної джинси не видається аж надто дивною. Та все ж її кількість привертає увагу. Особливо враховуючи, що в даних контактних даних видання цей зв’язок не афішує.
На противагу “Златополю” газета й онлайн-видання “Україна-Центр”, власниками якого є редактор Юхим Мармер та підприємці Василь Титаренко і Олександр Калюжний, час від часу доносить до жителів регіону інформацію про діяльність голови партії “Слуга Народу” Олени Шуляк. І хоча офіційної пов’язаності піж партією та виданням нема, джинса пані Шуляк з’являється на інтернет-шпальтах “України-центр” доволі регулярно, та ще й одразу двома мовами: українською та російською.
Інше кропивницьке видання “Ранкове місто”, що є частиною групи видань “Город”, яка працює в дев'яти містах України, хоча й рідко публікує політичну джинсу, зате ціком готове публікувати немарковану рекламу. Схоже, що редакція настільки не боїться відповідальності за подібні матеріали, що протягом жовтня двічі без жодних позначень випустили матеріали, що рекламують онлайн-казино.
Як бачимо, попри хороші показники топових видань регіону інформаційний простір Кіровоградщини далеко не ідеальний. Адже окрім репутаційних втрат недотримання рекламного законодавства, це може призвести до дисциплінарної та адміністративної відповідальності. А у випадку з рекламою гемблінгу ще й до мільйонних штрафів.
Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області
Останні новини