У Кропивницькому пояснили, як отримати вузькоспеціалізовану меддопомогу (ІНФОГРАФІКА)

  • Дар'я Федоренко
  • watch_later 26 серпня 2020, 10:05

У Кропивницькому в управлінні охорони здоров’я розповіли, як отримати вузькоспеціалізовану медичну допомогу, передає Точка доступу.

З 1 квітня медичні заклади вторинної і третинної ланки (вузькі спеціалісти в амбулаторіях, стаціонарні заклади, спеціалізовані заклади) почали працювати за новими умовами. Зміни торкнулись не тільки принципів фінансування медичних закладів, а й того, як тепер пацієнт може отримати допомогу в цих лікарів.

Порядок дій пацієнта, який планує потрапити на прийом до стоматолога чи гінеколога, лишився незмінним - для цього достатньо звернутися до реєстратури жіночої консультації чи стоматполіклініки і записатися на прийом. За схожим принципом надається невідкладна допомога: хворий або викликає швидку, або самостійно чи з допомогою близьких звертається до міської лікарні швидкої меддопомоги. Однак аби потрапити, наприклад, на огляд окуліста чи невропатолога, тобто до так званих вузьких спеціалістів у поліклініках, пацієнту потрібно отримати направлення від сімейного лікаря.

Послуги, що задекларовані в договорах медичних закладів з НСЗУ (гарантовані державою в рамках Пакетів медичних гарантів- ред.), пацієнти можуть отримати безкоштовно за умови направлення сімейного лікаря до закладу вторинної ланки. Без направлення ці послуги безкоштовно не надаються, адже НСЗУ рахує випадок тільки тоді, якщо він є в електронній системі. Уся вторинна ланка в нас забезпечена комп’ютерами та електронними системами, де й видаються електронні направлення, зберігаються електронний реєстр пацієнтів та електронна медична картка. Якщо випадок відбувається за самозверненням чи послуга виходить за межі пакетів, що прописані у договорі закладу, послуга оплачується пацієнтом відповідно до тарифів, встановлених цим закладом на платні послуги”, - пояснила начальниця управління охорони здоров’я Оксана Макарук.

Як отримати електронне направлення:

  1. Запишіться на прийом до сімейного лікаря, з яким підписали декларацію в системі Medcard24
  2. Повідомте сімейному лікарю про симптоми, які вас турбують. Він визначить чи потрібна вам консультація вузького спеціаліста або діагностичні послуги на вторинній ланці
  3. У разі потреби сімейний лікар самостійно сформує електронне направлення в системі, яке буде підставою прийняти вас вузькому спеціалісту. У направленні також буде зазначено день і час прийому фахівця, консультація якого потрібна для вашого лікування.

Якщо у вас немає жодних симптомів хвороб і ви бажаєте пройти профілактичний огляд у вузького спеціаліста, порядок дій лишається таким же.

Повний перелік безкоштовних послуг у сімейного лікаря можна переглянути за посиланням.

Перелік безкоштовних послуг на вторинній ланці у поліклініках міста

Перелік безкоштовних послуг на вторинній ланці у Дитячій міській поліклініці.

Нагадаємо, управління охорони здоров’я має сервіс "КropDiagnost”, за допомогою якого можна дізнатися які діагностичні послуги надають медичні заклади міста та за яким графіком вони працюють.


Читайте також: Електронні лікарняні: коли чекати і як користуватись

Читайте також: Які послуги для пацієнтів з інфарктом чи інсультом – безкоштовні. Пояснення НСЗУ