Отримання та оплата певних комунальних послуг під час воєнного стану викликає чимало питань серед користувачів. Одним із таких  - є питання повірки водолічильників. Чи можна проводити повірку, як вона відбувається та скільки коштує   дізнавалася Точка доступу.

Як відбувається повірка водолічильників

Одним із векторів роботи водоканалу є повірка приладів обліку. Цим займається виробничо-навчальний центр, який надає послуги, котрі не належать до сфери природних монополій: централізоване водопостачання та водовідведення. Тобто підприємство веде певну діяльність, яка не входить до тарифу.

Повірка лічильника — комплекс заходів, за якими визначається придатність лічильника для його подальшої експлуатації. Триває ця процедура близько 5-ти днів.

Лічильник абонента знімається, на його місце майстер обов’язково встановлює лічильник підмінного фонду власності ОКВП “Дніпро-Кіровоград”.

Далі знятий лічильник приносять до водомірної майстерні. Там майстри встановлюють його на стенд та проводять три проливи, за якими визначають придатність лічильника до подальшої роботи.

Кожного року на підприємстві в середньому повіряють більше 20 тисяч лічильників.

повірка лічильників

Якщо лічильник придатний для подальшого використання, тоді споживачу видають свідоцтво про повірку, якщо непридатний — акт про непридатність лічильника. Тобто, якщо лічильник непридатний, споживач повинен купити новий прилад обліку за свій кошт.

На підприємстві є підмінний фонд, який проходить обов'язкову перевірку. На лічильниках є пломби Держстандартметрології, а також свідоцтво, що вони пройшли повірку та є придатними для встановлення як підмінного фонду.

На період повірки водолічильника абонента встановлюється тимчасовий повірений прилад обліку, який є власністю ОКВП "Дніпро-Кіровоград", — розповідає начальниця майстерні з ремонту та повірки приладів обліку води Ірина Дмитрієва.

Ірина Дмитрієва

Хто платить

Водомірна майстерня працює на підприємстві ОКВП “Дніпро-Кіровоград” з 2010 року. За цей час на законодавчому рівні часто змінювалися підходи до повірки лічильників та їхні джерела фінансування. 

На сьогодні встановилася законодавчо-врегульована система повірки приладів обліку. Законом україни "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" встановлено два типи лічильників. Перший тип — комерційний, а другий тип — розподільний. 

Власне кажучи, переважна більшість лічильників — розподільні прилади обліку. Якщо простою мовою — це лічильники в квартирних будинках. Саме вони є розподільними. Згідно закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", витрати на повірку розподільних лічильників покладаються на споживача, тобто на власника лічильника, — розповідає директор виробничо-навчального центру ОКВП "Дніпро-Кіровоград" Олександр Супрун.

Комерційні прилади обліку, в свою чергу, фінансуються за рахунок абонплати. Вони встановлені у приватних будинках.

  • Вартість повірки одного лічильника — 335 грн. Якщо на адресі встановлено два лічильники — 505 грн.

У споживача є п’ять банківських днів, за які необхідно сплатити за повірку. Це можна зробити, в онлайн-банкінгу, в будь-якому відділенні банку, а також у контакт-центрі водоканалу.

Інформування споживачів

Водоканал зобов’язаний заздалегідь – за один місяць – повідомити абоненту дату проведення повірки лічильника.

На підприємстві є перелік адрес та графік, за яким має відбуватися повірка. За місяць до повірки друкуються розрахункові листи (квитанції, які приносять споживачеві). З тильного боку друкується повідомлення про повірку приладів обліку.

Інформування відбувається відповідно до постанови Кабміну “Про порядок повідомлення споживачів про термін повірки”. 

Відповідно до цієї  постанови ми інформуємо споживачів про термін повірки, – зазначив Олександр Супрун.

Також у водоканалі можуть зателефонувати абоненту та додатково проінформувати про повірку. 

У роботу беруться тільки ті адреси, за якими здійснена оплата завчасно.

Зразок інформаційного повідомлення про повірку

Повірка під час воєнного стану: заборонена чи ні

На період дії воєнного стану діє постанова Кабміну №412 від 5 квітня 2022 року про "Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного стану".

Дехто трактує цю постанову, як заборону на проведення повірки лічильників, але це не так. 

Якщо на час дії постанови, термін повірки лічильника закінчився, постанова дає право користуватися показниками неповіреного лічильника до закінчення воєнного стану і три місяці після нього.

Постанова дає відтермінування процедури на час дії воєнного стану. Проте, людина, яка зацікавлена в коректних показниках свого лічильника, сама вирішує: зараз зробити повірку, чи після закінчення дії воєнного стану. Якщо це зробити після — можна зіштовхнутися з чергами та певним завантаженням у цей період. Ми розуміємо, якщо всі чекатимуть закінчення дії воєнного стану, а потім масово підуть повіряти лічильники, то це буде доволі складно , — пояснює Олександр Супрун.

У водоканалі наголошують, що після отримання повідомлення про повірку, на час дії постанови, людина може відмовитися від процедури. 

Ніяких погроз чи інших штрафних санкцій до споживача застосовуватись не буде. Телефонні дзвінки абонентам — додаткове нагадування, що термін повірки їхніх лічильників закінчився і ми рекомендуємо, а не наполягаємо або змушуємо пройти повірку, — зазначає Олександр Супрун.

Куди скаржитись

Під час візиту співробітника ОКВП "Дніпро – Кіровоград" абонент повинен перевірити його робоче посвідчення та з будь-яких незрозумілих питань звернутися до служби з ремонту та повірки приладів обліку води КВКГ ОКВП "Дніпро – Кіровоград" за номером (0522) 22-96-30.

На неякісні послуги споживачі можуть скаржитись у водоканал. Туди можна звернутись в режимі онлайн, письмово або зателефонувати.

Олександр Супрун зазначає – для того, щоб зменшити кількість скарг, на підприємстві запровадили фотофіксацію приладів обліку: 

Нововведення було запроваджене рік тому. Працівникам закупили смартфони і перед тим, як приступати до демонтажу, майстер повинен зробити фотофіксацію приладу.  На фото повинно бути видно показники, наявність пломби та загальний стан лічильника. Потім цю інформацію майстер скидає на сервер підприємства. Там вона архівується. 

Альтернатива водоканалу

ОКВП "Дніпро-Кіровоград" заключило договір про співпрацю з приватною фірмою "Аквапрайм". Це було зроблено, щоб уникнути монополізації послуг на повірку лічильників. 

Повірка звичайним способом включає в себе демонтаж, встановлення підмінного лічильника, повірка лічильника споживача на стаціонарному стенді й подальший монтаж приладу обліку.

Приватна фірма робить цю процедуру за допомогою переносної проливної установки. Тривалість повірки — близько пів години.

Якщо лічильник не проходить повірку — фірма видає відповідний акт. Тоді спожвач має звернутись до водоканалу для того, щоб майстри розпломбували лічильник, зробили повірку або замінили його. Тобто у цього варіанту є свої плюси та мінуси. Плюс — це економія часу, мінус — якщо водомір не пройде повірку, доведеться додатково звертатись у водоканал для проходженян певних процедур, — говорить Олександр Супрун.

Після проведення повірки працівники фірми видають свідоцтво про повірку певного зразка. Паралельно таке ж свідоцтво надається до водоканалу. Тобто спожевачеві не треба нікуди додатково ходити.

Ця послуга запроваджена не так давно й тому переважна більшіть споживачів користується нашими послугами, але кожен вибирає те, що йому зручніше, — говорить Олександр Супрун.

Вартість повірки лічильника в приватній фірмі  330 грн.

Досвід споживачів

У користувачів ОКВП "Дніпро-Кіровоград" є різний досвід повірки лічильників. Точка доступу опитала людей, які нещодавно проходили цю процедуру.

Пані Наталя ділиться своїм досвідом: 

Зателефонували, сказали приїхати в водоканал, заплатити 335 грн. Я сказала, що до водоканалу не приїду, натомість оплачу через Приват-24. На другий день після оплати — дзвінок у двері, прийшли лічильник знімати, без жодного попередження.

Через шість днів прийшли ставити наш лічильник. Майстер щось нашкодив та пішов. Вода протікає, сказав прикрутити гнучку шлангу, набирати воду у відро.

Викликали знайомого сантехніка, враховуючи відключення світла, провозилися до десятої години вечора (це десь із 10 ранку). Майже так було і 4 роки назад. 

Коли ставлять тимчасовий лічильник, то показники вказують до останньої цифри, тобто до літра. А коли ж повертають мій лічильник, то зайві 250 літрів, що набігли при повірці, не вказують, тобто зняли — 444 , поставили — 444, 250. На своїх лічильниках ні копійки не загубили, на лічильниках абонентів ще й кругленьку суму зібрали.

Кропивничанка Світлана говорить, що попередження про повірку прийшло заздалегідь у квитанції і все пройшло без проблем:

Повідомлення було на зворотній стороні розрахункового бланку, а за тиждень до повірки зателефонували і пояснили, що, де і як робити. Майстер, який прийшов для монтажу лічильника,  — просто супер. Виконав усе дуже швидко, якісно. Сам дуже вічливий і охайний, навіть в бахілах. Була приємно вражена. Єдине, що засмучує, що потрібно очікувати цілий день, не вказується хоч орієнтовний час приходу майстра.

Жителька Кропивницького Тетяна скористалася послугами приватної фірми. Їй принесли лист-повідомлення: 

Після двох невдалих спроб потрапити до водоканалу (тривога, відсутність світла, обід, дезінфекція) взяла візитівку приватної фірми. Ця фірма проводить повірку без зняття лічильника. Зідзвонилися, назначила день та час. Прийшов чоловік з обладнанням і за пів години все зробив. Оплата на місці карткою — 330 гривень. У фірми підписаний договір з водоканалом. Так що все офіційно 


Контактні телефони служби з ремонту та повірки приладів обліку води
виробничо-навчального центру ОКВП "Дніпро-Кіровоград":

  • 32 - 00 - 22,
  • 050 - 45 - 72 - 143,
  • 067 - 52 - 16 - 556.

Графік роботи:

  • Понеділок 8:00-17:00
  • Вівторок 8:00-17:00
  • Середа 8:00-17:00
  • Четвер 8:00-17:00
  • П'ятниця 8:00-17:00
  • Обідня перерва 12:00-13:00

Адреса: м. Кропивницький, вул. Івана Похитонова, 1-а

Читайте також: Кіровоградщина: чи треба дозвіл на роботу генераторів та як зменшити шкоду від них


Головне сьогодні