На Кіровоградщині працівники Одеської залізниці відзначають місцевий ювілей. Адже тут 115 років тому для прискорення доставки вантажів з Придніпров’я і Донбасу до західних регіонів країни зусиллями Харківсько-Миколаївської та Катеринославської залізниць було прокладено 70-кілометрова гілка від станції Користівка до станції П’ятихатки. Першою станцією на новій ділянці стала станція Олександрія.
Введена в експлуатацію у 1901 році залізнична станція відрізнялась лише вокзалом, який був збудований по індивідуальному проекту. Тоді вантажили на станції зерно й іншу сільгосппродукцію, вивантажували ліс, керосин, бакалію.
У 1931 році станція Олександрія стала вантажною станцією II класу.
Крім вантажних робіт, через станцію транзитом проходило до 50 пар поїздів на зміну.
Під час Другої Світової війни станцію було зруйновано, було знищено вокзал, серйозно постраждала водокачка, через руйнування електростанції не вистачало електроенергії. Військові будівельники швидко відновили колію, але повністю оновити інфраструктуру станції вдалося лише у 1951 році.
На початку 60-х років ХХ століття станцію було реконструйовано –у тому числі подовжено колію. В ті часи станція Олександрія стала однією з перших, на якій впроваджувалась електрична централізація управління стрілочними переводами.
Згодом по електрифікованій ділянці П’ятихатки – Миронівка збільшився пропуск поїздів. За добу через станцію проходило понад 150 пар поїздів, чверть з них – пасажирські. Збільшилася і вантажна робота, за добу на станції оброблялось до 10 тис. тонн вантажу, переважно вугілля.
Сьогодні місто Олександрія – великий промисловий центр Кіровоградщини, у межах якого знаходиться проміжна станція III класу, де працює 26 робітників.
Щоденно через цю станцію проходить близько 100 пар поїздів, 20 з них – пасажирські, з яких три швидкісні поїзди Інтерсіті+. В процесі підготовки до пропуску таких поїздів на станції було проведено реконструкцію колії, електрогосподарства, модернізовані пристрої СЦБ та зв’язку. У 2003 році було збудовано сучасний вокзал та платформи.
У зимові свята та літний період станція обслуговує понад 700 пасажирів на добу, а зазвичай – близько 400. Основні напрямки пасажирських перевезень – Львів, Київ, Запоріжжя, Дніпропетровськ.
За показниками минулого року на станції Олександрія навантажується 120 вагонів у середньому на місяць (переважно зерно); вивантажується 60 вагонів (переважно міндобрива). Серед основних вантажів слід визначити металеві вироби, металобрухт, матраци.
Джерело: Одеська залізниця
Головне сьогодні