У Кропивницькому з’являється все більше підприємств та брендів, які набувають популярності в не тільки в рідному місті, а й в Україні загалом. Серед таких - досить молодий, проте вже популярний та амбітний бренд одягу  «Charwish».

Команда «Charwish», а саме: директорка Тетяна Лугинець, дизайнерка Марія Боцман та бренд-менеджерка Ольга Плосконос, - розповіли Точці доступу про історію створення, успіху та перспективи бренду.

Від «Майстерні чарівної вишивки» до бренду «Charwish»

Лідерка команди Тетяна Лугинець розповідає, що все розпочалося 10 років тому у форматі ательє на вулиці Яновського в Кропивницькому. Там виготовляли вишиванки під замовлення.

Але час змінюється, почало з’являтися все більше одягу в магазинах і стало менше замовлень. Тоді конкурувати стало дуже важко, і ми вирішили змінити формат.

Зокрема, в ательє залишили вишивку, але переформатували її з суто національної до стилізованої. Тоді тут вже з'явилася нова назва «Майстерня чарівної вишивки».

Офіційна ж назва «Charwish» існує вже три роки і тільки-но набирає своїх обертів. Назва «Charwish» походить від назви «Майстерні ЧАРівної ВИШивки».

Ми зрозуміли, що назва  дуже довга й не запам’ятовується людям. Тому почали роздумувати, як її скоротити. Зійшлися на «Чар і –виш» –  скорочення від «Чарівна вишивка». Назва писалася англійською «Сharvish», і спочатку всередині там стояла літера «V», а потім, так як англійською «Wish» - це бажання, то ми змінили літеру на «W», і тепер це «Charwish» - чарівне бажання.

Тетяна Лугинець із дизайнеркою Марією Боцман працюють разом ще з часів відкриття ательє, а  бренд-менеджерка Ольга Плосконос приєдналася до команди трішки пізніше.

Особливістю свого бренду засновниці називають саме ексклюзивну вишивку, яку вони самі обирають, програмують та вишивають на своєму одязі. До речі, вишивку робить сама Тетяна.

Бренд-менеджерка Ольга акцентує, що на сьогодні чимало виробників застосовують принти, а «Charwish» - саме вишивку:

Вона не просто дуже гарна - її дизайни передають чимало ідей, думок та цінностей. Це також особливість нашого бренду, наш одяг «пронизаний» цінностями. Ми хочемо показати, що це саме український продукт, і він може бути гарним, якісним та унікальним.

«Charwish» - не лише бренд одягу

Популяризувати український продукт та цінності команда намагається не лише через одяг, а й через різноманітні заходи, акції та виставки, в яких вони беруть участь.

У магазині є бібліотека "на обмін". Можна взяти будь-яку книжку, принісши взамін свою

До сьогодні «Charwish» вже стали організаторами двох подій «ШУМfest» та «Forum For Woman».

Наразі бренд також є партнером першого у Кропивницькому реаліті-шоу «Хочу Тут Жити».

Ідея не лише робити одяг, але й брати участь у різних івентах, виникла ще за часів роботи ательє.

Дизайнерка Марія уточнює, що паростки таких думок з’явилися, коли команда почала брати участь у різноманітних всеукраїнських виставках, таких як «Made in Ukraine», «Всі свої» та інших різноформатних виставках у Львові та по всій країні:

Там виробники мали можливість показати свою продукцію, а люди купувати «своє», те, що вироблялося у їхньому місті чи іншому українському місті. Вже тоді ми почали думати, що для нашого міста теж таке щось потрібно робити. 

За її словами, єдиним таким заходом у місті була тоді виставка «АгроЕкспо». «Charwish» презентує там свою продукцію вже 4 роки поспіль. Команда зрозуміла, що людям це подобається і почала розвивати ідею з організації інших виставок та акцій для підтримки місцевих виробників.

Одним із таких івентів став «ШУМfest» - це назва-абревіатура від «Школа-Україна-Майбутнє».

Ми хотіли, щоб діти розуміли, що і школа може приносити радість,  а не бути повсякденним тягарем. Ми прагнули, щоб діти йшли до школи з думками, що зможуть там чогось навчитися, що вони мають майбутнє і зможуть щось зробити в майбутньому для України. І це стосується нас всіх: ми повинні думати, що ми робимо і для чого, і як це вплине на нашу країну, - акцентує Ольга.

Фото з архіву Точки доступу

Також вже встигли провести «Forum For Woman».

На «Форумі для жінки» зібрали кропивницьких підприємиць, які розповідали свої історії, ділилися досвідом.

Бренд-менеджерка «Charwish» наголошує, що їхня команда планує його й надалі розвивати та урізноманітнювати його тематики:

Це було дуже цікаво. Ми познайомилися з цікавими людьми. Все відбулося у колі. Всі ділилися своїми ідеями. З цього зародилося чимало планів для співпраці на майбутнє.

Творча команда «Charwish» зізналася, що вже мають план організації ще одного івенту, але «розкрити карти» вони поки що не можуть, проте анонсують, що такого у Кропивницькому ще не було.

«Ті люди, які цікавлять нас – цікавляться нами» 

Бренд набув значної популярності в Україні. Марія розповідає, що від започаткування онлайн-магазину їхній одяг одразу почав користуватися попитом:

Особливо нас дуже люблять у Львові та Києві. А в сезон шкільного одягу,  активно замовляють навіть із інших міст на цілі школи. І це навіть не шкільна форма, а просто якісний та зручний одяг для дітей і водночас досить бюджетний за вартістю.

Та все ж Тетяна говорить, що головна лінія одягу розрахована на жінок. Образ своєї покупчині вона описує як жінку 30-40 років, дуже енергійну, сучасну, таку, що встигає займатися і родиною, і роботою, і собою. Тому одяг для неї повинен бути зручним, практичним, функціональним, щоб легко прався та сушився і не потребував особливого догляду.

Ольга ж, у свою чергу, зазначає, що «Charwish» постійно проводить анкетування серед клієнтів, аби вдосконалюватися. Останнє запитання в анкеті саме про цінності:

Найбільше люди говорять, що для них найважливішими є саморозвиток, творчість, матеріальне благополуччя та допомога іншим. І тут ми розуміємо найприємніше: ті люди, які цікавлять нас – цікавляться нами.

«Якісно» - не означає «дорого»

Аби створити такий зручний та надійний одяг, потрібні якісні тканини. Тетяна говорить, що такі, насправді, знайти дуже складно:

Ми використовуємо тканини з високим вмістом бавовни та шерсті. Також підтримуємо збереження екології і намагаємося це якось пропагувати у своєму виробництві. Наприклад, у нас є флісові кофтини, матеріал для яких виготовлений із переробленого пластику. Фліс цей дуже якісний, ми вже три роки його замовляємо в однієї компанії в Туреччині. Без перебільшення скажу: цей фліс - вічний.

Засновниці бренду свій одяг тестують на собі, аби розуміти його достоїнства чи необхідність удосконалення та усувати можливі недоліки.

Наші співрозмовниці стверджують, що на першому місці у них стоїть не прибуток і не бізнес, а прагнення донести кропивничанам, що одяг може бути якісним і недорогим. Тому щодо цін, то у «Charwish» роблять мінімальну націнку і прораховують так, щоб це було вигідно клієнтам.

Середній чек магазину становить близько 1000 гривень. Для прикладу, теплий костюм коштує 1200 – 1400 гривень, сорочка – 600 гривень, сукня – 700 гривень, пальто – 1500 гривень. Середній чек на дитячий одяг – 500 гривень.

На сьогодні на виробництві працює близько 10 людей, враховуючи й Тетяну, Марію та Ольгу.

У нас така команда зібралася, яка не гониться за заробітною платою чи грошима – ми всі працюємо поки що за ідею. Ми хочемо зробити щось для нашого міста та країни. Дуже хочеться, щоб «наші» купували «наше», - говорить дизайнерка.

Марія наголошує, що найважливіше, щоб українки могли купувати доступний якісний одяг в Україні, розвиваючи українську економіку, а не скуповували китайські речі чи речі із «second hand», які зараз масово завозять в Україну.

«Ми слідкуємо за світовими тенденціями, але й слідкуємо за «нашою» жінкою»

У «Charwish» говорять, що слідкують за світовими тенденціями, за тканинами, кольоровою палітрою, але не тільки… 

Команда «Charwish» уважно слідкує за потребами та прислухається до бажань «наших» жінок, в першу чергу, думаючи про те, що потрібно саме їм.

Зараз, наприклад, в моді помаранчевий. Але ми розуміємо, що для нашої жінки його потрібно внести з якимось акцентом, а кольори братии більш класичні.  Це повинен бути зручний костюм, і я не думаю, що в помаранчевому костюмі жінка зможе цілий день бігати та справлятися з усіма справами: від «завезти дитину до школи, побігти на роботу» і до «провести ділову зустріч в кінці робочого дня, завезти дитину на гуртки, ще й побігти до спортзалу, -  зазначає дизайнерка Марія.

Крім того, бренд-менеджерка Ольга уточнює, що така популярність на кольори, як нині помаранчевий,  – це модне віяння, яке швидко проходить. А «Charwish» зосереджується на «повільній» моді, коли одяг слугує якомога довше. Тому вони намагають використовувати базові та зручні кольори, вносячи акценти з кольорами світових тенденцій. Фасони також підбираються такі, які будуть актуальними кілька років, а не тимчасовим «віянням» сезону.

І тут знову директорка Тетяна наголошує і на екологічності. Адже сміттєпереробних заводів наразі дуже мало, а кількість речей від «швидкої моди» щороку значно збільшується, і їх потрібно утилізувати, проте в нашій країні на сьогодні не готові до таких об’ємів переробки.

«Передкарантинне» відкриття, або як «Charwish» відкрили перший магазин

Три роки працювали як онлайн-магазин. Проте кропивничанки постійно цікавилися, чи є магазин у місті.

З року в рік вони приходили на те ж «АгроЕкспо» і нарікали, коли ж ми вже нарешті відкриємо магазин. Тому, довго думаючи і прораховуючи, відкрили тут поки що ось такий маленький магазинчик, - ділиться Тетяна.

Відкриття магазину відбулося 15 лютого, за місяць до оголошення карантину через коронавірус. Звичайно ж, команду це не зупинило, вони активно працювали онлайн. Навіть доставку в місті організували безкоштовну, екіпірувавши свого кур’єра у захисний костюм та забезпечивши всіма можливими засобами захисту. За їхніми словами, онлайн-продажі в той період були дуже високі.

Після послаблення карантину роботу над наповненням та популяризацією магазину довелося починати майже з нуля. Проте жінки не скаржаться, а з посмішкою розповідають про «вдале» перед карантинне відкриття та відновлення роботи.

Магазин швидко набрав популярності, адже сюди одразу прийшли всі постійні клієнти і, звичайно ж, розповіли про нього друзям.

Поступово з’являються нові клієнти.  Спробувавши раз одяг від «Charwish», вони знову повертаються до магазину.

«Найголовніше – любов до того, що ти робиш»

Всі три співрозмовниці мало не в унісон сказали, що найважливішою складовою для створення такого бізнесу має бути любов до того, що ти робиш.

Я настільки люблю наш одяг, що готова день і ніч сидіти вишивати. В цьому мене підтримують і чоловік, і діти. Для цього я не шкодую ні часу свого, ні сил, - зазначає Тетяна.

Ольга та Марія також діляться, що їх вдома підтримують, розуміють та навіть зачасту допомагають.

Підтримка та віра близьких є чи не найголовнішою складовою в досягненні успіху.

Крім цього, у побудові власної справи надзвичайно важливим є успішний результат та задоволені клієнти.

На вихідних я зазвичай приходжу до магазину і тут розпитую у наших покупчинь про враження від нашого одягу: як носиться, як у пранні і так далі. Коли вони говорять, що все чудово, то це просто щастя для нас, - уточнює Марія.

Серед труднощів у створенні бізнесу називають нестабільність та недостатність якісного матеріалу.

Знайти якісну тканину дуже важко. Здавалося б магазини нею завалені, а ні - це не так: якісної, насправді, надзвичайно мало. Ми їздили на виставки, збирали різні зразки, все тестували. В нас на сьогодні дуже невелика кількість постачальників, яким ми довіряємо. Ми постійно перебуваємо у пошуку, - говорить Марія.

Тетяна розповідає, що був випадок, коли довелося просто ліквідувати цілу партію суконь. Постачальник запевнив, що тканина не линяє, а виявилося що після прання сукня полиняла. Тоді цю лінію суконь тільки почали відшивати і довелося від неї відмовитися взагалі.

Українки, чекайте на «Charwish»!

Щодо найближчих планів, то зовсім скоро бренд «Charwish» матиме новий логотип. До речі, обирати його також допомагають існуючі та потенційні клієнтки за допомогою опитування у соцмережі Фейсбук. На вибір пропонують два варіанти:

А загалом у планах «Charwish» розширення магазину і виробництва взагалі. Привідкривши трішки свої плани Точці доступу, команда «Charwish» зізналася, що невдозі магазини їхнього одягу можуть з’явитися і в інших містах країни.

Найперше,  мрією команди є відкриття магазину у Львові. І ця мрія «взаємна» із покупчинями, оскільки одяг «Charwish» дуже популярний у цьому місті та й загалом у західних областях України. Також магазин,ймовірно,  зможуть дочекатися у своєму місті киянки, адже у столиці одяг кропивницького бренду користується високою популярністю, особливо прогулянкові костюми.

Кожного разу ми ставимо собі якусь сходинку й поступово до неї йдемо. Досягнувши одієї цілі, ми переходимо до іншої, - уточнює Тетяна.

Любити свою справу, знайти свого клієнта та знайти свою команду – саме такі три поради та три складові успіху від трьох муз «Charwish».

Читайте також: Частинка Грузії в Кропивницькому: інтерв’ю з власниками ресторану «ChaCha» (ФОТО)

Читайте також: У Кропивницькому художниця зі старих журналів створює шедеври (ФОТО)

Читайте також: Телескоп власними руками та любов до неба: у Кропивницькому авіатор навчає школярів астрономії (ФОТО)



Головне сьогодні