Восени велотуристи Кропивницького вирушили у подорож до Греції та Албанії, що тривала 12 днів. Як це було та як можна стати учасником подібної подорожі – Точці доступу розповів активіст проекту Андрій Паливода.
"Найкраща подорож – це велоподорож"
30 жовтня команда з восьми людей впевнено вирушила з Кропивницького до Греції. При собі мали лише велосипеди, необхідні для кемпінгу речі та жагу до пригод. За весь шлях вони побачили чимало: найглибший каньйон, скелі Метеори, Олімпійський стадіон в Афінах та безліч фортець.
Шлях в один бік тривав більше доби, 12 днів перебували там і повернулися додому вже в середині листопада. Ми не користувалися послугами туроператорів - натомість самі будували маршрут та вирішували, що із собою взяти, – пояснив Андрій Паливода.
Активіст розповів, що їхня група планує чотири таких тури в цьому році.
Плюси таких подорожей в тому, що немає прив’язки до будь-якого транспорту. На власному транспорті ви завжди будете готові до форс-мажорів, як-от, наприклад, різкого погіршення погоди. Ми неодноразово змінювали маршрут через погоду, і це не завдавало незручностей.
Все, що необхідно знати про велоподорожі
За словами Андрія Паливоди, готуватися до далеких велопоїздок необхідно не менш ретельно, ніж до звичайних подорожей. Не варто забувати про дрібниці, які допоможуть зробити поїздку безпечною та комфортною.
Страхування – це дуже важливий момент, адже ми подорожуємо іншою країною, а велоподорожі незнайомою місцевістю є досить ризикованою справою. Під час руху можна втратити керування або можуть виникнути технічні несправності велосипеда, окрім цього, є міста з високою концентрацією ДТП. Словом, повністю виключити ризик травмування в іншій країні ми не можемо, тому не варто забувати про страхування.
- Намет, каримат, спальний мішок
Наша команда має запаси туристичного обладнання, проте рекомендовано мати власні намет, каремат і спальник. Оскільки Ви, як власник своїх речей, знаєте їхні характеристики. Ми зупинялися, переважно, в кемпінгах біля моря, проте не набагато дорожче можна заночувати і в хостелі.
Оскільки ми їдемо власним транспортом, то можемо взяти із собою майже всю провізію: крупи, овочі, фрукти, консерви та хліб. Це значно здешевлює подорож та проживання в європейських країнах. З собою ми брали газовий балон і влаштовували чергування на кухні.
Для того, щоб подорожувати іншими країнами, необхідно володіти хоча б базовими знаннями англійської мови, або мати при собі перекладач.
Проблему зв’язку ми вирішили, придбавши інтернет картку Tess telekom (ред.- міжнародний оператор). Це допомагало нам не тільки підтримувати зв’язок, а й користуватися навігацією. Також можна зберегти навігаційну мапу в телефонному додатку Navitel або Garmin, що не потребують мобільного зв’язку.
До речі, іноземці більш сприятливо до нас ставилися, коли бачили, що в групі є дівчина.
Іноді хтось із учасників групи не хотів їхати велосипедом – натомість бажав просто відпочити та погрітися на сонечку. Це не ставало проблемою, адже була можливість залишитися в таборі. У випадку, якщо Ви хочете поїхати з другом або зі своєю коханою людиною, але один вміє володіти цим транспортом, а інший ні, – це теж можна легко вирішити. Найголовніше тут – попередні чотири пункти. Якщо у Вас є все, що в них зазначено, – Ви вже готові до подорожі з нами.
Андрій Паливода також розповів, що велоактивісти створили сайт для швидшого обміну інформацією про подорожі.
На початку нашої діяльності ми створили групу в Телеграмі для обміну оперативною інформацією про подорож до Греції. Під час підготовки розміcтили оголошення про поїздку на фейбук-сторінках, після чого до нас почали долучатися люди. Так ми зрозуміли, що треба зробити окрему платформу, на якій буде вся необхідна інформація про майбутні подорожі, звіти про минулі поїздки, зазначена складність маршруту та наші контакти. Тому вже створено сайт, який дасть можливість об’єднати велосипедистів усієї України для формування команд.
Велокультура в Кропивницькому
Андрій Паливода зазначає, що просування велокультури є дуже важливим для розвитку міста.
Кропивницький має бути містом європейських стандартів, тобто зручним, екологічно чистим, із налагодженою транспортною інфраструктурою, яка включає велосипедні доріжки і дає можливість вільно та швидко пересуватися. Багато людей бояться ставати на шлях велоспорту через небезпеку на дорозі, адже в місті немає облаштованих велодоріжок. Тому ми подали проект "Велокроп" на конкурс громадського бюджету.
Нагадаємо, що проект першої велосипедної доріжки "Велокроп" переміг у конкурсі громадського бюджету, тому цього року його мають реалізувати. Доріжка має відстань 12 км та розташована від Козачого острова до 101-го мікрорайону.
Спочатку треба розпалити інтерес у людей, а потім спрацьовує соціальна філософія "будуєш дороги – з’являється більше автомобілів, будуєш велодоріжки – з’являється більше велосипедів", - сміється велоактивіст.
"Велокроп" рік існував як простий рух велолюбителів. За цей час у команди сформувався певний актив та бачення того, як можна розвивати велокультуру та інфраструктуру нашого міста. А вже третього березня 2020 року проект отримав юридичну реєстрацію як ГО "Асоціація велоклубів та велолюбителів".
Для того, щоб розвиватися, необхідно бути відкритим до нових ідей, тому ми створили асоціацію клубів. Адже прагнемо приймати нових учасників, нові ідеї та нові маршрути, а також раді співпраці з іншими клубами. До того ж ми вивчили дуже багато цікавих місць в області та готові організовувати тури для туристів, які приїжджають до Кропивницького», - зазначив Андрій Паливода.
За час існування цього руху, в Кропивницькому з’явилися такі заходи як Велопікніки та РоверНіч.
Минулої осені ми започаткували "РоверНіч" - своєрідний конкурс на найкращу ілюмінацію на велосипедах. Учасники мають прикріпити до свого велотранспорту максимальну кількість світловідбиваючих елементів, лампочок та блискіток, після чого журі обирає найяскравіший велосипед. Цього року ми плануємо провести дві РоверНочі – навесні та восени, адже влітку темнішає пізно, і діти, на жаль, не зможуть долучитися до цього дійства.
Також для популяризації велосипедного руху створили перший у Кропивницькому чат-бот, розробником якого є Агенція Цифрових Комунікацій, зокрема Андрій Флоренко. Тут можна знайти всю необхідну інформацію про велосипедний рух. Також про проект "Велокроп" можна дізнатися на сторінці у Фейсбуці.
Читайте також: Люди Кропивницького: інтерв'ю з галеристом та меценатом Миколою Цукановим (ФОТО)
Читайте також: У Кропивницькому через карантин перенесли подачу проектів на "Громадський бюджет-2021"