Опалювальний сезон у Кропивницькому стартував: чи можна повернути гроші за холодні батареї

  • Редакція Точки Доступу
  • watch_later 28 жовтня 2020, 12:20

В обласному центрі розпочався опалювальний сезон. Із теплом вже низка медзакладів. Незабаром потеплішає і в оселях кропивничан. Але як бути, якщо котельні запустили, а в квартирі і досі холодно? Фахівці твердять: якщо батареї у вашій оселі недостатньо теплі або й зовсім холодні, вам мають повернути сплачені за теплопостачання гроші. Але для цього треба довести, що ви дійсно недоотримали тепла, і з’ясувати, хто в цьому винен. Як саме діяти, аби відстояти свої права, дізнавалася журналістка Точки доступу.


Опалювальний сезон у Кропивницькому стартував із запуску котелень закладів охорони здоров’я.

Із теплом нині лікарня швидкої медичної допомоги, госпіталь ветеранів, стаціонар Центральної міської лікарні, що на Фортечних валах, дитяча обласна лікарня і  міська лікарня на Салганних пісках,  колишня МСЧ-19, - коментує директор КП «Теплоенергетик» Олександр Чельник.

У найближчі два дні, за словами Чельника, тепловики почнуть розпломбовувати решту котелень по місту:

Десь в середу ми зможемо розпочати роботу. Тепло в оселі, звісно, надійде пізніше. Тим більше, що таким великим котельням як ТЕЦ і Південно-західна, потрібно щонайменше два дні, щоб прогріти до двадцяти тисяч кубічних метрів теплоносія, аж поки це буде відчутно по батареях.

В причинах холодних батарей треба розбиратися

Олександр Чельник зазначає, що температура в оселях залежить не лише від тепловиків:

Теплогенеруюча потужність – котельня чи ТЕЦ, видає певної температури теплоносій. Він іде сотнями кілометрів трубопроводів і, звичайно, десь втрати, та й тиск може падати, оскільки стан мереж ось такий, який він є. Крім того, оці всі самовільні, напів самовільні втручання у внутрішньобудинкові мережі – хтось поставив автономку, хтось заглушив проток теплоносія через його квартиру транзитом, де воно йде, і, відповідно, у сусіда може трохи гірше працювати опалення. Є ціла низка причин такої ситуації.

То як конкретно діяти, якщо котельні запустили, а в квартирі і досі холодно? Із цим питанням ми звернулися до кропивницької адвокатки Оксани Сьори.

Якщо холодно лише в одній квартирі, а сусіди не скаржаться, скоріше за все, звертатися треба до балансоутримувача будинку. Якщо справа у роботі котельні, тоді слід ставити питання постачальнику послуг, - каже адвокатка і пояснює покроково, як відстояти свої права.

Коли бити тривогу

Згідно з санітарними нормами, температура в житлових кімнатах повинна бути не нижчою 18 °С, а в кутових - 20 °С. Відповідно, якщо градус нижче норми - час бити тривогу, - пояснює Оксана Сьора.

Тариф за опалення підлягає зниженню на 5% за кожен градус відхилення від нормативно встановленої норми температури теплопостачання в квартирі. Варто зазначити, що у випадку, якщо температура в кімнаті опустилася до 12 °С, а в кутових кімнатах до 14°С, оплата за опалення не повинна нараховуватися взагалі, - говорить адвокатка.

Порушення необхідно задокументувати

У разі виникнення проблеми із обігрівом квартири, необхідно звернутися до центру обслуговування абонентів та написати заяву про проведення обстеження. За допомогою спеціального обладнання фахівець виміряє температури і проведе обстеження для виявлення причин зниження якості теплоносія.

Після цього представник компанії має оформити акт-претензію про неналежне надання послуг. Згідно з цим документом, клієнту проведуть перерахунок оплати за послугу з теплопостачання, - каже Оксана Сьора.

Далі - звернення зі скаргою

Після того, як виявлені підстави для перерахунку оплати за тепло, необхідно звернутися зі скаргою до виконавця комунальних послуг.

Тут треба проконтролювати, щоб звернення зареєстрували й отримати номер вхідного звернення, - пояснює кропивничанка. - Це робиться для того, щоб виконавець комунальних послуг прибув до заявника і підтвердив, що дійсно в оселі холодні батареї і послуга доступна не в повному обсязі. Даний факт необхідно задокументувати в акті-претензії, яку підписує виконавець послуги і споживач.

Виконавець послуги повинен прибути не пізніше, ніж протягом доби після звернення клієнта.

Безпосереднє складання акту

Можна уявити собі найпозитивніший варіант розвитку ситуації, коли до вас додому прибуде представник постачальника послуг з опалення, та ви спільно складете такий акт. Але на практиці таке трапляється зрідка, - зазначає адвокатка.

Частіше, за її словами, доводиться самостійно складати такий документ у довільній формі, попросити підписати його ще двох споживачів із сусідніх квартир.

Складений акт-претензію необхідно надіслати рекомендованим листом постачальнику для перерахунку (на цьому етапі обов'язково треба подбати про те, щоб у вас збереглася копія даного акту).

У комунальників буде п'ять днів з дня отримання акта-претензії для його розгляду. Якщо по закінченню цього терміну не було ні задоволення, ні відмови, то вважається, що ваші вимоги в акті-претензії виконавець послуг автоматично визнав. І тепер вже можна готувати позовну заяву, - підкреслює Оксана Сьора.

Зверніть увагу, що процедура актуальна лише в тому випадку, якщо будинок не обладнаний засобами обліку теплової енергії, тобто лічильником.

Судова тяжба

Цей етап найбільш напружений емоційно і витратний по часу.  В першу чергу клієнтові варто подбати про доказову базу.

Перед подачею позову я б ще радила звернутися із скаргою за фактом поганого опалення в територіальне відділення Держспоживслужби вашого міста і в місцеві органи влади. Навряд чи вони вирішать проблему, але, тим не менш, це підсилить вашу позицію в суді і покаже, що ви докладали всіх зусиль для врегулювання суперечки в досудовому порядку, - радить Оксана Сьора.

Також слід прийняти до уваги, що позовні вимоги про перерахунок розміру плати за опалення або ж про списання заборгованості не є належним способом захисту, а, в свою чергу, такі вимоги доцільно використовувати в якості спростування позиції позивача, виконавця комунальних послуг, в разі якщо він звернувся до вас з позовом про стягнення заборгованості (ознайомитися з аналогічним рішенням можна за цим посиланням).

З огляду на сказане, краще звертатися з позовом про захист прав споживача та зобов'язання вчинити дії, таким чином ви зекономите, не сплачуючи судовий збір. До підготовки до судових позовів слід підходити дуже відповідально і це точно не той випадок, коли можна обійтися без юридичного супроводу. Ви можете бути нескінченно праві, але який в цьому толк, якщо ваш позов не відповідає процесуальним вимогам, - підкреслює адвокатка.

Додає, що шанс відстояти права завжди є:

Якщо належно підготовлена доказова база, тобто є свідки події, є зафіксовані фото відеодокументація, складені акти, є експертизи, то, звичайно, у суді тоді легше домогтися справедливості і швидше люди отримають таке відшкодування.

Технічно КП «Теплоенергетик» до подачі тепла в оселі кропивничан готове, - підкреслює директор підприємства Олександр Чельник. «Теплоенергетик» має номінації та частково вирішив питання із заборгованостями. Однак щоразу початок опалювального сезону провокує руйнування тепломереж. Це традиційно буде створювати локальні проблеми з подачею теплоносія. До того ж, необхідно два-три тижні, аби ґрунт навколо мереж прогрівся. Тож омріяного тепла відразу після запуску котелень чекати не слід. Лише через деякий час ситуація має вирівнятися і стане зрозуміло, чи якісно обігрівається те чи інше приміщення.


Лілія Кочерга, спеціально для Точки доступу


Читайте також: У Кропивницькому учні однієї зі шкіл дихають пліснявою і вчаться у вогких приміщеннях (ФОТО)